Natrag
14.12.2018 18:21

facebook

twitter

google

rss

dulist

Grad ne zna koliko u zidinama ima reklama!?

21.7.2012 @ 21:57 Dulist Aktualno

Podijelite:

Ponovno se kreće u donošenje izmjena i dopuna Pravilnika o reklamiranju na području Grada Dubrovnika koje bi trebale biti gotove do kraja ovog mjeseca, iako je novi Pravilnik donesen prije svega 4 mjeseca.

Takve česte promjene sasvim sigurno ne pridonose uvođenju reda i sklada u povijesnoj jezgri Grada, u kojoj sada vlada opći kaos. A čini se da naša gradska uprava nije dovoljno brza u rješavanju toga kaosa, posebno kada se uzme u obzir podatak da je na području povijesne jezgre u 2011. godini 18 vlasnika reklamnih poruka podnijelo zahtjev za izdavanje rješenja o postavljanju reklamnih poruka, od čega ih je odobreno svega 8. Zašto, nismo uspjeli saznati.
 
SPOROST U RJEŠAVANJU ZAHTJEVA
 
Pa nije ni čudo što u Gradu reklame niču „kao gljive poslije kiše“, kada nadležnom Upravnom odjelu treba toliko vremena da riješi zaprimljene zahtjeve iz 2011. godine. Značajno je i da su se još 2010. konzervatori protivili bilo kakvom obliku reklamiranja u povijesnoj jezgri. Njihov stav po pitanju Pravilnika donesenog 15. ožujka i najavljenim izumjenama i dopunama nismo dobili do zaključenja ovog broja duLista.

Ove godine Upravni odjel za komunalne djelatnosti i mjesnu samoupravu zabilježio je značajan porast zahtjeva za postavljanje reklama u Gradu. Zaprimljeno ih je ukupno 80, dok ih je prihvaćeno svega 29, dok su ostali u postupku obrade. No, dovoljno je prošetati Gradom i uočiti kako je broj postavljenih reklama u Gradu daleko veći. Sve navedeno ima za rezultat da u ovom trenutku mjesečno zaduženje za reklame u povijesnoj jezgri na javnim površinama Grada Dubrovnika iznosi svega 7.000 kuna.
 
KONZULTACIJE URODILE PLODOM?
 
Podsjetimo, novi Pravilnik o reklamiranju donesen je 15. ožujka, a njime su utvrđene četiri zone na kojima se mogu postavljati i isticati reklamne poruke. Nakon što je donesen taj Pravilnik, reagiralo je Udruženje obrtnika Dubrovnik koje nije bilo uključeno niti konzultirano prilikom njegova donošenja.

Stoga je nedavno održan i zajednički sastanak predstavnika Grada, konzervatora i obrtničke komore na kojem je dogovoreno da se ponovno kreće u donošenje izmjena i dopuna Pravilnika sukladno zahtjevima obrtnika, uz prilagodbu konzervatorske suglasnosti.

– Na sastanku s obrtnicima i konzervatorima dogovoreno je da će se suvenirnicama i trgovačkim uslužnim radnjama omogućiti postavljanje prenosivih reklamnih panoa u obliku slova "L" uz kamenu iglu ulaza u poslovni prostor. Na slikarskim štafelajima bi se reklamirale samo galerije, a restorani i drugi ugostiteljski objekti reklamirali bi se putem prenosivog stalka s cjenikom.

Definirale bi se točne mjere reklamnih panoa, kako ne bi dolazilo do zlouporaba. Uz još neke promjene, donošenje izmjena i dopuna Pravilnika o reklamiranju očekuje se tijekom mjeseca srpnja ove godine – istaknuli su iz gradske uprave. To isto potrdio nam je tajnik Udruženja obrtnika Dubrovnik Cvijeto Daničić.

– Sastanak je održan na naš prijedlog. U načelu smo bili dogovorili mogućnost postavljanja tzv. kantunala koji su nekoć stali na vratima. Ima ih i sada ali nisu više legalni. Tražili smo i da se dozvole prenosive reklamne panoe u obliku slova L, koji bi se postavljali do ulaza u poslovne prostore kao i ukrasni lonci odnosno graste sa cvijećem na ulazu u poslovne prostore za vrijeme radnog vremena.

One ne bi smjele biti šire od skalina i ukupne visine do jednog metra. To se odnosi isključivo na tradicionalne i uslužno-trgovačke djelatnosti, no nismo precizirali o kojem je dijelu Dubrovnika riječ. Uglavnom smo razgovarali i o Gradu koji je najviše na udaru i koji ima najviše zahtjeva – rekao nam je Daničić dodavši kako su se aktualni štafelaji pokazali kao izuzetno nepraktični za trgovačku djelatnost.

SAMO 7 TISUĆA KUNA OD REKLAMA
 
Povijesna jezgra svrstana je u prvu zonu zajedno s neposrednom okolicom i gradskim predjelom Svetoga Jakova i povijesnom cjelinom gradskoga predjela Giman, koji imaju svojstvo kulturnoga dobra.
U još uvijek važećem Pravilniku objavljen je i cjenik za reklamiranje, tzv. tablica naknada u kojoj je utvrđena visina naknade po vrstama reklamnih poruka i prema zoni.

Treba dodati kako trenutno mjesečno zaduženje za reklame u povijesnoj jezgri na javnim površinama Grada Dubrovnika iznosi 7.000 kuna. To znači, pojasnili su nam iz gradske uprave, da Grad Dubrovnik svega 7.000 kuna naplaćuje od postavljenih reklama.

– Za reklamne poruke na nekretninama u vlasništvu drugih pravnih i fizičkih osoba u povijesnoj jezgri još nema zaduženja – ističu iz gradske uprave.
Začudio nas je i odgovor na naše slijedeće pitanje, u kojem smo tražili da nam odgovore koliko ukupno ima reklamnih poruka koje se mogu prema važećem Pravilniku postavljati u povijesnoj jezgri.

– Grad Dubrovnik nema preciznih podataka koliko je ukupno reklamnih poruka po vrsti natpisa, plakata, reklama i reklamnih panoa u povijesnoj jezgri, a koje se mogu prema pravilniku postavljati u povijesnoj jezgri – odgovoreno je na naš upit.
 

ODGOĐENO I RJEŠAVANJE KLIMA UREĐAJA
Grad s 553 klime
 
Do lipnja ove godine trebao je biti donesen i Pravilnik o načinu postavljanja klima uređaja u povijesnoj jezgri Dubrovnika. Nakon njegova stupanja na snagu, vlasnici klima uređaja trebali su dobiti godinu dana za prilagodbu njegovim odredbama. No, donošenje i ovoga Pravilnika je odgođeno, rekli su nam iz gradske uprave. Razlog je slijedeći:
– Grad Dubrovnik je odgodio donošenje pravilnika do izrade tehničkih rješenja za omogućavanje korištenja klima uređaja koji bi zadovoljavali uvjete zaštite kulturne baštine. Naime, smatralo se da pravilnik treba ponuditi i dopuštena rješenja kako bi vlasnici objekata po prilagodbi mogli zadržati isti komfor, a za postizanje toga je potrebno usklađivanje stavova i mogućnosti tehničkih i baštinskih struka – odgovorili su nam kratko iz gradske uprave, bez ikakvog dodatnog pojašnjenja.
Podsjetimo, dubrovački komunalni redari popisali su ukupno 553 klima uređaja i sličnih naprava u Gradu, na temelju čega se, sukladno izmjenama Odluke o komunalnom redu iz 2011. godine, trebao izraditi Pravilnik o načinu postavljanja klima uređaja u povijesnoj jezgri.
 

Komentari





O autoru: Dulist


Iz rubrike
   Impressum | Privatnost | Uvjeti
  © 2018 dulist d.o.o. Sva prava pridržana