Natrag
18.7.2018 10:59

facebook

twitter

google

rss

dulist

‘GLUMICE II. KATEGORIJE’ Predstava o ženskoj energiji kroz vrijeme

9.4.2018 @ 12:50 Mia Njavro Kultura

Podijelite:

Mima, Srđana i Nika lica su u novoj predstavi Kazališta Marina Držića, ‘Glumice II. kategorije’. Svaka sličnost sa stvarnim osobama je slučajna – kaže nam Srđana Šimunović koja je u ovoj predstavi višestruko u funkciji – kao glumica i kao redateljica, ali i još puno toga.

-Nije prošlo niti pet dana otkad se Srđana zaposlila u teatru kad me pitala bi li mogla nešto raditi. Interna glumačka priča, rekla mi je. Zaista, ovo je način na koji kazalište u principu i treba funkcionirati. Nema ljepše inicijative nego kad vam netko dođe iz ansambla s idejom da bi nešto radio – rekao je ravnatelj Ante Vlahinić, uz pohvalu sjajnim glumicama. Pozvao je dubrovačku publiku na ‘uru i deset minuta lijepe predstave gdje ćemo se i nasmijati i zamisliti’.

Uz Srđanu, tu su Izmira Brautović – Mima i Nika Lasić, zajedno stvarajući trio u tročinki posvećenoj jednom od najvećih, Jošku Juvančiću Jupi. Kakve veze imaju čistačice, Jupa, Egipat, Vojnović..? Saznat ćemo već ovog petka, 13. travnja, u 20 sati, a tim povodom održana je i konferencija za medije u Teatru Bursa, gdje se ova tročinka odigrava…

– Igramo lica koja se zovu Nika, Mima i Srđana, lica koja se zovu Čistačica 1, Čistačica 2 i Garderobijerka. Lica koja se zovu Pavle, Mara Beneša i Ore. Lica koja se zovu Kraljica Kleopatra, kraljica Nefertiti i Kraljica Hatšepsut. Ova predstava priča je o preklopima vremenskih okvira i ženskoj energiji kroz vrijeme, energiji koja je poništavana i brisana iz povijesti. Ta ženska sloboda je zapretana, zavezana, a tek u današnje doba mi kao žene imamo prava odlučivati o svojoj sudbini – Srđana polako otkriva središnju nit predstave. ‘Slobodu smo oduvijek imale’, dodaje Mima, uz Nikinu opasku: ‘Kako se koja izborila’. Hoće li izbrisani svijet egipatskih kraljica biti stavljen u moderni kontekst u novoj predstavi? To ćete saznati na premijeri, no saznali smo i zašto je ova tročinka od tako daleke povijesti stigla u onu nešto bližu, Vojnovićevu.

– Tročinka je čvrsto povezana s Dubrovačkom trilogijom, pa tako imamo nit koja se vremenski vuče iz Egipta, vremena suđenica i početka civilizacije u drugi čin Garderobe, a da bismo na kraju odigrali ‘Suton’ u režiji Joška Juvančića. Koristimo i ‘Sooton’ Davora Mojaša, jako važan tekst. Inače, radnja predstave odvija se u garderobi na dan premijere – pojašnjava nam ovaj energični trio kojeg smo, usput budi rečeno, ometali u pauzi nakon devetnaeste probe. Jednu zanimljivost o probama podijelit ćemo kasnije.

S konferencije za medije…

– Otkrivamo publici prostor garderobe, mjesta koje je za publiku uvijek sakriveno, zatvoreno i zaštićeno. Nika je radila u predstavi ‘Odjenuti gole’, mi ovdje radimo na predstavi ‘Razodjenuti odjevene’, pritom ne mislim na to da ćemo mi prikazati neku realnu nagost, već personifikaciju nagosti – napominje dalje Srđana. Unatoč različitosti u glumačkim generacijama i segmentima glume, njih tri energetski su iznimno povezane. Možda je to ta nit koja se iz predstave preselila u njih, no jedna je poveznica i više nego očita – veliki Jupa. Mimi i Srđani profesor, sve tri igrale su u njegovim predstavama, a kontaktzona je ‘Ekvioncijo’, legendarna predstava Igara na Lokrumu.
– To su ti njegovi poznati dubrovački komadi. Jupa je vezan za njih, a mi smo ti vezane s Jupom. Ono sve što znamo o životu, glumačkom, smo naučile od njega i ova predstava posvećena je upravo njemu.

OVI STRUK VRIJESA, PELINA I LOVORA
OCU NAŠEMU KAZALIŠNOMU
NA SRCE POLAŽEMO

– ovim Srđaninim riječima pridružio se emotivni energetski naboj triju glumica. Upravo ta energija čini ovu predstavu – predstavom za žene. Stvorile su ga sve tri, Srđana ga je uobličila, a premijera nas čeka za dva tjedna. Trenutno rade na finesama, sitnim izmjenama. — Srđani je sinulo, kako je takva inspirativna i pozna posao asistirajući i vodeći predstave, radeći s mnogim redateljima različite poslove. Ona poznaje materiju režije u svim segmentima – proces kako se rađa predstava. Krenuo se rađati tekst, ‘bacale’ smo svega, ali smo inspiraciju imale, znale smo što treba raditi, gdje idemo. Njen je Egipat, Suton… – priča Mima o našoj redateljici, dramaturginji, idejnoj začetnici. Ukratko, dodaje Nika, Srđana je tri-u-jedan, šest-u-jedan… Kako god poželite. Uz snažni ženski trojac radilo je još ljudi iz teatra. Kostimografkinja je Jelka Grljević, majstor svjetla Silvio Giron, scenograf Aljoša Paro, glazbu je napisala Paola Dražić Zekić, koja je ujedno i autorica songa i teksta za song ‘Teatar je nada grada’. Ivana Ljepotica je inspicijentica, a posebno lice u offu je Kača Carević, lice-ton i kako kažu – legenda teatra koja je u njemu ostavila dušu i srce. ‘Zlatne ruke projekta’, kako ju je nazvala Srđana, je i Anamarija Obradović, asistentica scenografa koja je izradila krune, a uz to i ‘brdo stvari’ koje su bile potrebne.

– Bez tih zlatnih ruka ova predstava izgubila bi dio čarolije – ističe Srđana, dok Mima kaže kako je potrebno imati poseban odnos prema onome tko i režira predstavu i glumi u njoj.

– Srđana ima pedagogiju koja je također strašno dobra, a imali smo i kontinuitet proba. Da nije takva pola toga ne bi bilo ovako uspješno – dodaje Nika. Srđana je, slažu se, majstorica svog zanata, a ona skromno dodaje ‘kako je ‘učila od najboljih’. Dakako, Jupe. S obzirom kako je atmosfera dinamična i vesela, vrijedi sad spomenuti onu zanimljivost oko proba, Naime, ‘uhvatili’ smo ih nakon devetnaeste probe koja je odrađena u kontinuitetu, što je za kazališne uvjete u bilo kojem teatru u Hrvatskoj poprilično nenormalno, kaže nam kroz osmijeh Srđana. Za nju je to normalno, jer osim pedagoške komponente, priznaje kako se u njoj krije i ona kazališna gerila, gerilska kazališna energija – raditi se mora. Srđana, dodaju Nika i Mima, voli raditi, a mi ćemo podsjetiti to kako je službeno, zaposlenica teatra postala 1. rujna. Posebno je, kaže, raduju dvije uspješne premijere – Odjenuti gole i Na terapiji, koje pokazuju rad teatra samog. Kad smo već kod terapije…

– Potrebno je da se u teatru nešto radi. Nije loše ni faliti ponekad, a publika će odlučiti sviđa li im se ili ne. Nama je ovo terapija. Predstavu radimo devet mjeseci i rodilo se naše dijete – kažu nam glumice, ‘pozitivno ovisne’ jedna o drugoj, ali i o drugim ljudima u teatru i teatru samom.

– Teatar je strašno bitan, on nije višak u ovom gradu. Tko nema teatar, nema ni kulturu. Mi moramo biti lučonoše – govori nam Srđana, dok se Mima i Nika nadovezuju:

– S malo se može napraviti puno. Mi smo iskoristile sve elemente i sve što nam je potrebno uz minimalan trošak. Ravnatelj nam je rado odobrio projekt, dao nam otvorene ruke, radionice, meštre, sve što možemo imati – sve smo dobile i hvala i njemu, važnom faktoru. Da ne spominjemo kako je i on asistirao Jupi – ističu, a Mima naziva Jupu ‘posljednjim Mohikancem u režiji u Hrvata, koji je zaslužio priznanje – ali za života’. Za kraj, osim preklapanja i ženskih krugova, te ženske povijesti, spomenut ćemo još jedan detalj. U ovoj predstavi svaka glumica sazrijeva drugačije i svaka ima svoje faze.

– Zato se i tako dobro slažemo. Mlada, srednja i zrela koja uči od svih. Svaka od nas uči od one druge – ističu Srđana i Nika, a ta će se poveznica vidjeti u ovoj predstavi. Uskoro, saznat ćemo odakle dolazi teatar. On jest došao iz Grčke, no počeo je u Egiptu…

– Postoje kraljice izbrisane iz povijesti svijeta, a vodile su Egipat izvrsno. Morale su biti uklonjene, a mi ne želimo biti uklonjene. Teatar ne želi biti uklonjen iz Dubrovnika. Teatar se ne gasi – ovim Srđaninim riječima zaključit ćemo uvod u premijeru koju, sad smo već poprilično sigurni u to – ne smijete propustiti.

GLUMICE II. KATEGORIJE

(svaka sličnost sa stvarnim osobama i situacijama je slučajna )

MEŠTRINJA REŽIJE I DRAMATIZACIJE: SRĐANA ŠIMUNOVIĆ

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

GLUME:

IZMIRA BRAUTOVIĆ – MIMA

NIKA LASIĆ

SRĐANA ŠIMUNOVIĆ

GLAS INSPICIJENTICE KAČE

MEŠTRINJA SKLADATELJICA I AUTORICA TEKSTA SONGA: PAOLA DRAŽIĆ-ZEKIĆ

MEŠTRINJA KOSTIMOGRAFIJE: JELKA GRLJEVIĆ

MEŠTAR SVJETLA: SILVIO GIRON

MEŠTAR TEHNIČAR: DRAGAN PANTOVIĆ

MEŠTAR TONA: MILAN TOMAŠIĆ

MEŠTAR SCENOGRAF: ALJOŠA PARO

ASISTENTICA SCENOGRAFA, MEŠTRINJA: ANAMARIJA OBRADOVIĆ

MEŠTAR KAMERE I TV MONTAŽE: MIŠO SORIĆ

MEŠTRINJA INSPICIJENTICA / ŠAPTAČICA: IVANA LJEPOTICA

PREMIJERA: 13.travnja 2018. u KMD-u / Teatar Bursa od 20 sati

REPRIZNE IZVEDBE: 15. / 20. / 22. travnja 2018. od 20 sati

Komentari





O autoru: Mia Njavro

Diplomirana novinarka i magistrica komunikologije. U slobodno vrijeme pišem, u radno vrijeme pišem. Prestala sam skupljati salvete, a najčešće se bavim temama od životne važnosti, kao što su filmovi, glazba i društveni mediji.

Iz rubrike
   Impressum | Privatnost | Uvjeti
  © 2018 dulist d.o.o. Sva prava pridržana