Natrag
15.11.2018 22:25

facebook

twitter

google

rss

dulist
Loading Događanja

« All Događanja

  • This događaj has passed.

Marin Držić – Viktorija od neprijatelja

20.8.2017 @ 21:30 - 23.8.2017 @ 23:30

PREMIJERA
Festivalski dramski ansambl
MARIN DRŽIĆ – VIKTORIJA OD NEPRIJATELJA

povodom 450. obljetnice smrti Marina Držića

Dramaturški koncept i oblikovanje teksta: Hrvoje Ivanković
Režija i dramaturška obrada: Ivica Boban
Scenografija, maske i lutke: Miljenko Sekulić
Kostimografkinja: Doris Kristić
Skladatelj: Ozren Glaser
Oblikovanje svjetla: Vesna Kolarec
Video projekcije: Ivan Lušičić
Koreografija: Nikolina Medak
Asistent za scenski pokret: Jure Radnić
Mačevanje: Lovro Buva
Jezični savjetnici: Doris Šarić Kukuljica i Maro Martinović
Asistent redateljice: Paolo Tišljarić
Asistentica kostimografkinje: Eva Karakaš
Pomoćnica redateljice: Lea Anastazija Fleger
Vokalna pedagoginja: Iva Mihelić
Inspicijent: Roko Grbin

Igraju:

Ozren Grabarić, Maro Martinović, Branimir Vidić – Flika, Doris Šarić Kukuljica, Danijel Ljuboja, Jure Radnić, Romano Nikolić, Mateo Videk, Nika Lasić, Glorija Dubelj te studenti ADU u Zagrebu Petra Svrtan, Iva Kraljević, Ivana Gulin, Robert Španić, Marin Klišmanić, Ugo Korani i Josip Brakus
Članovi Glumačke družine Kolarin iz Dubrovnika: JELICA ČUČEVIĆ, MARINKA METKOVIĆ, AIDA MACHIEDO, TAJANA MARTIĆ, ANTE TONĆI ĐURKOVIĆ, BARBARA LONČARIĆ LUČIĆ i MATIJA VOJVODIĆ

U Viktoriji od neprijatelja Marin Držić govori sam o sebi, o svom i našem vremenu, o svijetu koji se je ištetio i u kojem je dukat car i gospodar. Predstava je satkana od fragmenata njegovih komedija, pastorala, pjesama, od krhotina urotničkih pisama i tragedije Hekube, povezanih u jednu misao; misao poete urotnika koji svoj utopijski plan ne ispisuje kao nacrt mogućeg nego kao subverzivnu pjesničku fantaziju suprotstavljenu vladajućoj društvenoj i etičkoj paradigmi. Sve do završnih akorda njegova opusa subverzija kod Držića ima masku vedrog, komičnog, teatralnog; ona je subverzija koja sebe same možda i nije u potpunosti svjesna, ali koje su itekako svjesni svi oni koji se zrcale i prepoznaju u njegovim djelima. Držić, naime, nije rob aktualnih kazališnih formata; commedia erudita, pa čak i pastorala, kod njega nisu puko zadovoljavanje forme, nego živi, pulsirajući, pa zato ponekad i uznemirujući derivat života: u njegovim djelima tipovi postaju individue s karakterom i biografijom, a mjesto zbivanja konkretan prostor određen načinom, navikama i mentalitetom onih koji ga nastanjuju. Držićevo djelo stoga živi i diše istom onom punoćom kojom je živjelo i disalo u doba svog nastanka, a nama današnjim, „mudrijim“ za iskustva suvremenog kazališta i postmoderne, otvara mogućnost za poigravanje njegovom formom i sadržajem, za preslagivanje kockica od kojih je složeno te (pre)oblikovanje u nove dramaturške cjeline, protkane dodatnim intertekstualnim upadicama. U Viktoriji od neprijatelja, primjerice, posuđujemo i izmještamo Držićeve likove, parafraziramo ili rekontekstualiziramo prizore iz njegovih djela, nježno ih kontrapunktiramo krhotinama onoga što je o Držiću i njegovu umjeteonstvu rečeno iz istraživačkog (Rešetar, Jeličić) ili pjesničkog (Sasin, Ivšić) rakursa. Pričajući priču o njegovu životu držimo se elementarnih činjenica, ali koketiramo i s pretpostavkama i slutnjama; pratimo kronologiju, ali joj ne robujemo; polazimo od realnog, ali ga ostvarujemo u primarno kazališnom, dakle irealnom, gdje caruju san, igra, ludost i maštarija. Poigravamo se vremenima, žanrovima, izvedbenim stilovima, propitujemo otvorenost Držićeve dramaturgije, prizivamo duh tog vječnog Pometnika i klanjamo se pred njegovom sjenom; sjenom koja je nadživjela i pokrila sve one davno nestale i zaboravljene sjene koje su bile sol na ranama njegova života.

Ishodišna situacija Viktorije od neprijatelja, prolog glumačke družine koja dolazi u Dubrovnik, na Igre, kako bi izvela svoje ludističko „prikazanje“ života i smrti Marina Držića, omogućuje nam da isprepletemo dva vremena i dvije epohe, zarotiramo vrtešku nesputane kazališne igre, izmaknemo se iz okvira konvencionalnog scenskog čina, spojimo komično s tragičnim, a vedrinu života s melankolijom spoznaje. Sam Držić u našoj je predstavi i pisac i lik iz svojih komada, i dum Marin i Pomet, i Vidra i Negromant, i filozof i fengar; protagonist koji živi ono što je napisao, sudjelujući u vječitom boju između ljudi nazbilj i ljudi nahvao. Pozornica te gvere jest Njarnjas-grad, nebeski kazališni grad u kojem je svaka liberta i kojeg je dum Marin sazidao za ciglih jedanaest godina, ostavljajući trag dostojan najvećih i najtalentiranijih arkiteta. Malo je, međutim, nedostajalo pa da to nikad ne saznamo; samo jedan krnje sačuvani rukopis s Držićevim djelima omogućio nam je da shvatimo kako konačan skor njegova života nije proporcionalan sudbini koju je doživio. Za života, naime, Držić nije imao viktoriju od neprijatelja, ali ju je, ufajmo se bar, ipak naslutio. S tim uvjerenjem krenuli smo u ovu predstavu, a ako smo ponekad i posumnjali, meštar Pomet brzo bi nas razuvjerio: Vidim vas sve u njekoj malankoniji, a malankonija je nedobra, teško na stomak pada. Ne valja joj se davat er za zlijem dobro brijeme dohodi i za fortunom bunaca.

Hrvoje Ivanković

Komentari

Details

Start:
20.8.2017 @ 21:30
End:
23.8.2017 @ 23:30
Website:
https://www.facebook.com/events/851911771639465

Lokacija

Umjetnička škola Luke Sorkočevića
Strossmayerova 3
Dubrovnik, Croatia
+ Google Map

Komentari

   Impressum | Privatnost | Uvjeti
  © 2018 dulist d.o.o. Sva prava pridržana