Aktualno

Drastično pala prodaja automobila

Drastično pala prodaja automobila

Poduzetnici su do 1. ožujka 2012. godine mogli u obračunu PDV-a odbiti 70 posto pretporeza pri kupnji automobila, pa su mnogobrojni iskoristili tu povlasticu.

Građani koji su možda dvojili o kupnji automobila, požurili su s kupnjom ne bi li uštedjeli na nižoj stopi PDV-a. Prošle je godine u Hrvatskoj prodano 31.360 novih osobnih automobila, što je za 10.201 automobil, ili 24,5 posto, manje nego 2011. godine, pokazuju podaci agencije Promocije Plus.

Tako je nakon rasta 2011. godine u kojoj je broj prodanih automobila bio veći za 7,6 posto u odnosu na 2010., tržište novih automobila u Hrvatskoj lani ponovo palo.

Razlozi pada mogu se pronaći u općem padu standarda zbog krize i nepovoljnim poreznim propisi kod kupnje automobila u poslovne svrhe. Tijekom zime bili su solidni prodajni učinci, a to je rezultat kratkoroččnog utjecaja uoči promjena porezne regulative, povećanja PDV-a na 25 posto.Tek kasnije se ustvrdilo kako je učinak povećanja PDV-a bio privremen, a prodaja je pala na uobičajene krizne brojke.

Prodaja novih automobila još je veoma daleko od godina prije krize, kada se u Hrvatskoj prodavalo znatno više automobila – 2007. godine 82.664, a 2008. godine 88.265. Već 2009. godine broj prodanih novih automobila pao je na 44.891.

Najprodavanija marka automobila je Wolkswagen, zatim Peugeot, Opel, Citroen, Renault, Hyundai, Kia, Chevrolet, Škoda te Ford.

Pročitajte još

Policija za vikend pojačano nadzire najteže prometne prekršaje

Dulist

DONIRAJTE ZA MARIJA Velika akcija Udruge ‘Tata je tata’

Dulist

USTAVNI SUD ODLUČIO Predsjednik Milanović ne može biti mandatar niti premijer

Dulist