Aktualno

Dok se struka i politika ne dogovore…

Dok se struka i politika ne dogovore...

Grad Dubrovnik do jeseni bi trebao imati konačne prijedloge izmjena i dopuna i Prostornog plana uređenja i Generalnog urbanističkog plana, koji će se potom uputiti na ishođenje suglasnosti.

Rekao je to gradonačelnik Andro Vlahušić obraćajući se stručnoj javnosti na prethodnoj raspravi o nacrtu izmjena i dopuna spomenutih prostorno-planskih dokumenata. Kako je istaknula pročelnica za urbanizam Jelena Lončarić pristiglo je dosta prijedloga i zahtjeva, a njih 122 uzet će se u razmatranje (16 djelomično).

– U narednih nekoliko mjeseci rad koji traje već godinu dana moramo dovesti do konačnog prijedloga. Ljeto nije vrijeme za odmor nego za rad. Očekujemo vašu aktivnu suradnju kako bismo na jesen imali konačne prijedloge i PPU-a i GUP-a – poručio je predstavnicima stručnih institucija gradonačelnik Vlahušić.

Ispred izrađivača izmjena i dopuna Prostornog plana uređenja izmjene, koje se provode radi usklađivanja s izmjenama Zakona o prostornom uređenju, ali i s izmjenama Prostornog plana Županije, je objasnio prof. Jure Marić, istaknuvši kako su se pristigle primjedbe i zahtjevi uglavnom odnosile na zahtjeve fizičkih i pravnih osoba za proširenjem ili prenamjenom građevinskih područja.

No, tijekom rasprave otvorena je i dubrovačka rak rana – prometna povezanost, ili bolje reći izoliranost juga od matice zemlje. Naime, rasprava je potaknuta činjenicom što su u Prostorni plan grada Dubrovnika kao plana nižeg reda prenesene sve prometne varijante iz PP DNŽ, pa tako i ona sporna varijanta brze ceste južnim padinama Srđa. O njoj je prvi progovorio Ivica Banović iz savjeta za promet, koji smatra kako bi tu varijantu još jednom trebalo potencirati kao problem, jer onemogućava i razvoj i život.

No, svima je jasno kako plan nižeg reda ne može mijenjati ono što je ucrtano u planovima višeg reda, ali su se svi prisutni složili s Banovićem oko trase brze ceste južnim padinama Srđa koja nikome nije prihvatljiva. Situaciju oko prometne infrastrukture na jugu Hrvatske najbolje je objasnila Zrinka Rudež iz IGH, istaknuvši kako je Prostorni Plan Županije ostavio sve mogućnosti za trenutak kad se struka i politika odgovore koja je to optimalna varijanta za prometnu povezanost Dubrovnika.

– Sve opcije su u Županijskom planu na snazi, a postoje veliki problemi i financijske i političke prirode. Ponovno se, po ne znam koji put, vode diskusije o tome na koji će način Dubrovnik biti povezan s ostatkom Hrvatske. Fleksibilnost Županijskog plana podržava i ovaj plan – rekla je Zrinka Rudež.
Marija Kojaković, predsjednica Društva arhitekata Dubrovnik naglasila je kako je ovo već četvrta godina da se govorio o izmjenama i dopunama GUP-a i PPU-a.

Istaknula je kako DAD smatra da treba postojati utvrđen razvojni koncept šireg gradskog područja, naglasivši kako je DAD na svojim tribinama predstavio svoj koncept razvoja grada.
Dotaknula se toga kako nijedan od zahtjeva koji će se u daljnjoj proceduri uzimati u obzir nije dostupan javnosti.

– Kako se radi o sudbini ovog grada svi prijedlozi moraju biti dostupni javnosti, jer su ovo  prevažni dokumenti – rekla je među ostalim Kojaković.
 
 

Pročitajte još

[FOTO] Na Orsanu započeli radovi za hangar VK Neptuna

Dulist

OD PETKA NA KIOSCIMA Čeka vas novi broj DuLista!

Dulist

KUPAČI PITAJU Kada će se skalice postaviti na Lokrumu?

Dulist