AktualnoUrednički izbor

DIREKTOR HOTELA LERO SRĐAN PUJO Kvalitetom se borimo za svaku kunu i za svakog gosta

DIREKTOR HOTELA LERO SRĐAN PUJO Kvalitetom se borimo za svaku kunu i za svakog gosta

Srđan Pujo u Hotel Lero došao je u veljači, a u ožujku je preuzeo direktorsku poziciju ovog hotela i to u najzahtjevnijem mogućem trenutku koji je promijenio, ne samo poslovanje u ugostiteljstvu, već i svakodnevicu u cijelom svijetu. U tom je razdoblju upravo krenula pandemija koronavirusa, a, s obzirom da su i letovi bili ukinuti, i hoteli su morali zatvoriti svoja vrata.

— Kada sam vlasnicima rekao da bismo trebali zatvoriti, bilo je posebno sentimentalno. Rekli su mi da nikada nisu zatvarali Lera pa čak ni kada su ga obnavljali. Ali, morali smo, jednostavno nije bilo letova ni bilo kakvih kanala putem kojih bi nam gosti došli – ističe za DuList direktor Pujo. Vrata hotela nakon ‘lockdowna’ ponovno su otvorili 20. svibnja i odmah su im počeli pristizati gosti, iako, naglašava Pujo, brojke nisu ni približne onima od lani. Situacija nije jednostavna, ali odlučili su raditi, zadržati zaposlenike te dodatno razvijati kvalitetu usluge.

—Razlika između ove i prošlogodišnje sezone je ogromna. Ako gledamo samo srpanjske brojke, ovaj nam je mjesec u noćenjima na 25 posto u odnosu na srpanj prošle godine, a u prihodima smo na 14 posto. Kolovoz stoji na 22 posto od prošlogodišnjeg u noćenjima, a u prihodina na 17 posto. Što se tiče zaposlenika, nismo htjeli nikoga otpustiti, htjeli smo pratiti kako će se situacija razvijati. Imali smo 80 ljudi kad je sve krenulo, dio ljudi je pošao u mirovinu, dio je sam otišao kao i nekoliko sezonaca te smo ostali na 71 zaposleniku. Držali smo tri mjeseca punu plaću, od ovog mjeseca smo se odlučili na malo smanjenje jer nam je cilj zadržati što više ljudi, barem do kraja sezone. Vidjet ćemo što će biti na zimu – naglašava Pujo.

Veliko iskustvo

Voditi hotel u ‘novom normalnom’ posebno je izazovno, naglašava mladi direktor. Ipak, bogato iskustvo koje je stekao u dubrovačkim hotelskim kućama itekako će mu u tome pomoći. S ugostiteljstvom se, otkrio nam je, upoznao tijekom studija kada je radio i studirao. Nakon toga je kratko radio u Hotelu Kompas kao voditelj bara, a nakon fakulteta želio je napraviti zaokret te je počeo raditi u Hotelu Bellevue kao bagažist i portir te je tu proveo jedno ljeto. Potom je prešao na recepciju Hotela Palace, radio je i na recepciji u Hotelu Excelsior te je onda prešao u centralnu prodaju Jadranskih luksuznih hotela. Tu je proveo godinu i pol dana i nakon toga je dobio ponudu u Vili Dubrovnik za voditelja nabave i ‘kontroling’.

—Tu sam proveo devet godina. Vila Dubrovnik je možda i najluksuzniji objekt na Jadranu. Radio sam u njoj jedno vrijeme i kao šef tehničke službe, a s obzirom da je mali hotel, bio sam uključen u dosta segmenata. Tu sam stekao veliko iskustvo. Potom mi se otvorila prilika, dobio sam ponudu vlasnika Lera za poziciju operativnog direktora, a kako se Lero proširio na luksuzne vile, trebala im je još jedna osoba za operativu i kontrolu kvalitete. U međuvremenu je bivši direktor otišao iz Lera i ja sam stupio na tu funkciju u ovom vremenu kakvo je, ali zasada se trudimo i borimo te nam ide. Nalazimo se u situaciji bez presedana. Vjerujem da se s njome nitko u ovoj branši nije susreo. Prvenstveno se borimo za prihode i svakog gosta, ali mi i u ovim vremenima imamo odlične ocjene te su gosti jako zadovoljni uslugom. Želim pohvaliti i svoj tim jer svatko daje 100 posto od sebe, hotel blista, sve je sređeno, izvlačimo najbolje iz ove situacije – naglasio je Pujo dodavši kako su dio ‘novog normalnog’ i snižene cijene boravka u hotelu.

—Cijeli je grad pokušavao održati razinu cijena na koje smo navikli, ali u jednom se trenutku vidjelo da to neće funkcionirati. Za sedmi mjesec cijene su snižene i za 50 posto. Kad su krenuli letovi nešto se počelo događati, međutim, očigledno je da će sezona biti vrlo kratka i treba uhvatiti sve što se može. Kolovoz se dosta dobro drži, na 20 posto smo ispod prošlogodišnjih cijena pa ćemo vidjeti koliko ćemo uspjeti. Mislim da će kolovoz ipak biti solidan. U ovoj se krizi pokazalo da je Dubrovnik stvarno aviodestinacija te da itekako ovisi o letovima – naglasio je Pujo.

Ulaganje u luksuzne vile

Tijekom proteklog vikenda imali su preko 90 popunjenih soba, što je oko 200 gostiju. Najviše im dolaze Nijemci, Austrijanci, Slovenci, a sada su počeli pristizati i Englezi. Nešto bolju popunjenost bilježe luksuzne vile ovog hotela koje se nalaze tik uz more kraj Hotela Rixos. Prva na moru je Vila Orabelle sa šest soba te je četiri do šest soba skoro stalno popunjeno.

—I drugu vilu s devet soba bismo brzo trebali pustiti u pogon. Vjerujemo da će se i ona popuniti. Obje se vile nalaze kod Rixosa. Stavili smo sve pod jedan objekt pod nazivom Vila Orabelle. Imat će jednu recepciju, a dolje imamo i mali restoran u sklopu vila s time da ćemo ove godine raditi isključivo doručak za goste, dok ćemo uz dva bazena uz vile nuditi pića i koktele. Ovo nam je testna godina za naše vile, vidjet ćemo kako će sve ići, a planiramo dogodine otvoriti i restoran u sklopu vila. Spuštali smo i u njima cijene, ali ne drastično. Potražnje i klijentele ima, gosti su prezadvoljni, pozicija je unikatna, na minut hoda od mora, pogled je nevjerojatan. Donja kuća koja je obnovljena prije dvije godine ima prekrasan bazen i sunčalište, a gornja je sređena u najvećem luksuzu te vjerujemo da će ona postizati i bolje cijene i da će biti i punija – govori Pujo. Hotel inače ima i Vilu 5db na Stradunu na prekrasnoj lokaciji u blizini Orlandova stupa. Međutim, ona je u zadnje vrijeme bila slabije popunjena na što je utjecao nedostatak letova, ali i parkinga za goste.

—U hotelu i za vile dajemo besplatan parking za sve goste. To nam funkcionira s obzirom da imamo garažu, parking ispred hotela, a na vilama imamo parkirnih mjesta. Međutim, takva situacija nije na Stradunu. Ipak, kroz srpanj se počela i ova vila puniti, a dogovorili smo s Gradskom kavanom da služi doručak za naše goste pa nam se to pokazalo kao dobar potez i gosti su zadovoljni. Kuća i lokacija su odlične. Krenuli su letovi pa se nešto počelo i događati – rekao je direktor Hotela Lero. Po pitanju posebnih lokacija, takva je i ona Hotela Lero.

—Hotel Lero ima specifičnu lokaciju. Nismo na moru, a naš je dugoročan cilj biti pravi gradski hotel iz kojeg je gostima sve nadohvat ruke. Želimo se istaknuti svojom uslugom, a da nam to uspijeva, vidi se u posljednje vrijeme i po ocjenama koje nam gosti davaju. Zadovoljni su osobljem hotela, hranom, čistoćom. Pokušavamo se izdvojiti kvalitetom. Ona je sad najveći adut i odskače u ovim vremenima. Prije se tražila soba više u Dubrovniku, a sad se borimo za svakog gosta. Sada kvaliteta odlučuje hoće li nas netko odabrati i odlučiti doći u Dubrovnik. Gledajući cijelu situaciju, pitanje je kakve će biti sljedeće dvije godine. Mislim da se nećemo tako lako vratiti na brojke iz 2019. te mislim da se svi moramo više bazirati na kvaliteti, usluzi i ljubaznosti jer će samo takvi odskakati. Svi koji upadnu u prosječnost, sigurno u sljedećih nekoliko godina neće dolaziti do izražaja – mišljenja je Pujo koji nam je otkrio i daljnje planove koje ima za Lera.

Daljnja ulaganja

—Hotel Lero ima dosta prostora za napredak. Došao sam iz hotela koji su sve redom pet zvjezdica pa sam tamo naučio dosta stvari i dosta se toga može implementirati i u Leru. Naravno, ne treba gajiti iluzije da ćemo ići na razinu Vile Dubrovnik ili Excelsiora, ali mislim da imamo prostora za napraviti jedan jako solidan hotel od četiri zvjezdice. Imamo mnogo planova, a sve ovisi o tome kad će se situacija stabilizirati. U planu nam je obnova A zgrade koja ima pogled na more. Upravo sada rješavamo papirologiju kako bismo bili spremni u trenutku kada se posloži financijska konstrukcija da možemo krenuti u taj projekt. Plan je smanjiti malo kapacitet soba, napraviti balkone, napraviti veće sobe kako bismo dobili na kvaliteti. Imamo u planu raditi i wellness centar, unutarnji bazen. Sve će se realizirati u svoje vrijeme – rekao je Pujo te dodao kako mu je drgo vidjeti da su gosti opušteni te da ih pandemija nije obeshrabrila u putovanjima i boravku u hotelima.

—Primjećujem da se gosti ne zamaraju. Pridržavamo se svih mjera, sve osoblje nosi maske, sve se čisti, dezinficira, distanca se drži. Gosti to sve vide te su opušteni i ništa im ne predstavlja problem – zaključio je direktor Hotela Lero Srđan Pujo.

Iz tiskanog izdanja DuLista od 29. srpnja 2020.

Pročitajte još

POBJEDA U GOSTIMA Square dobio Osijek, prošli u polufinale

Dulist

[DUBROVČANI IZVAN GRADA] VERONIKA KARAČ Dubrovnik će uvijek biti dio mene

Nora Di Leo

MISA VEČERE GOSPODNJE ‘Isusov život je sažet u glagolu ljubiti’

Dulist