Aktualno

Deranja: Sve ide na javni natječaj!

Deranja: Sve ide na javni natječaj!

Skupština komunalnog društva Libertas nedavno je odobrila početak nabave šesnaest novih autobusa koji će prometovati na području Grada Dubrovnika te dogradnju sustava naplate karata i nadzora prometovanja autobusa. To ulaganje će ukupno iznositi više od 31 milijun kuna.

Također je istaknuto kako je Libertas napravio analizu potreba obnove voznog parka pa će se shodno tome postupkom javne nabave tražiti dva autobusa kapaciteta do 30 putnika, osam niskopodnih autobusa kapaciteta do 60 putnika te šest niskopodnih autobusa do 95. Svi novonabavljeni autobusi će biti opremljeni klima uređajem.
A razlog je upravo, navodi direktor Libertasa Đuro Deranja, starost Libertasovih autobusa koji prometuju na području Grada Dubrovnika.

GRADSKI AUTOBUSI STARI 12, 6 GODINA

– Naši autobusi koji voze na području Grada Dubrovnika imaju najveću starost i to prosječno 12, 6 godina, a čak 11 vozila je staro 27, 5 godina. Visoka je starost vozila i imamo svega njih 16 s klima uređajem i jednostavno nemamo kvalitetu koju bi Grad Dubrovnik trebao imati za domaće korisnike i turiste. Tih 16 autobusa s nadogradnjom sustava naplate trebalo bi nas koštati 31 milijun kuna – navodi Deranja. Također dodaje kako neće biti problema s otplatom novog kreditnog zaduženja:
– Mi smo prošle godine isplatili kredit za 7 autobusa i dva kombija, isplatili smo kredit i izvršili sve obveze prema kreditnim institucijama i leasing kućama, kao i sustav naplate za koji je kredit trajao 8 godina. Ostaje nam otplata 4 rate za još 40 autobusa koji se financiraju preko Europske banke, a zadnja nas očekuje 2014. godine. Naše su obveze dakle znatno smanjene – naglasio je.
No, nakon objave ove vijesti na gradskim internetskim stranicama, duList je dobio informaciju od radnika Libertasa kako se navodno taj natječaj namješta kako bi se nabavili upravo ISUZU autobusi i to od Presečki grupe, ovlaštenog zastupnika tih autobusa za Hrvatsku. Razlog je navode upućeni radnici prijateljstvo direktora Đura Deranje s vlasnikom Antunom Presečkim, inače i predsjednikom Hrvatskom oldtimer saveza, kojeg je Deranja član. Direktor Deranja ne krije svoje poznanstvo s Presečkim, ali napominje kako se još uvijek ne zna hoće li se ovom nabavom Libertas pojačati sa MAN-ovim ili ISUZU-ovim autobusima jer sve ovisi o javnoj nabavi.

PRIJATELJSTVO S PRESEČKIM

– Nisam toliki prijatelj s Presečkim, surađujemo 10-12 godina, kao i s Auto Hrvatskom ali i s drugim dobavljačima dijelova autobusa. Presečki i ja imamo zajedničku crtu s oldtimerima, pa kakve to veze ima? Auto Hrvatska i MAN su ovdje od 70-te godine i naravno da surađujem i s njima. Nije riječ o namještanju, ide javna nabava. Jednostavno ne znamo koji će se autobusi nabaviti, i ne možemo prejudicirati hoće li biti MAN-ovi ili ISUZU-ovi autobusi – naglasio je Deranja.
No, Libertasovi zaposlenici ističu kako ISUZU-ovi autobusi nisu primjereni dubrovačkom području, te kako su vrlo nekvalitetni.

AUTOBUSI NISU KVALITETNI!?

– Ako uzmu ISUZU autobuse, to će biti katastrofa. To je autobus od 200 konja, zamislite kad se napuni i upali klima koja diže 20 do 30 posto snage, pa trebat će ga gurat uz bolnicu. Problem su i dijelovi koji se naručuju iz Turske, a treba ih čekat po mjesec dana.  Oni će sada kupiti 16 autobusa, umjesto 4, 5 njih. U ovo krizno vrijeme također nadograđuju sustav naplate koji normalno funkcionira, a to se radi kad imaš para na bacanje – naglašavaju radnici.
Na pitanje je li istina da su ISUZU autobusi toliko nekvalitetni i neprimjereni Gradu Dubrovniku, Deranja odgovara:  
– To je novi proizvod. Znat ćemo kakvi su ti autobusi kad ih testiramo, a neke smo već testirali. Mi smo u natječajima ograđeni, a što se tiče održavanja, osiguranja po pitanju kvarova, imamo jako velike zahtjeve – naglašava Deranja.
Što se pak tiče novog sustava naplate, on će omogućavati produljenje važenja mjesečnih karata za građane preko interneta, ispisivanje vremena čekanja do dolaska pojedinih linija na stanicama te praćenje položaja autobusa i izravnu komunikaciju vozača s prometnim centrom.
Prema neslužbenim informacijama novi sustav naplate nabavio bi se preko Slovenca Werka, vrlo bliskog Deranji.
– U svoje je vrijeme bivša uprava spriječila pljačku većih razmjera jer je ovaj prodavao kartice i opremu po deseterostruko većim cijenama, a sve uz znanje Deranje koji je i vodio projekt novog sustava naplate – navode radnici.
Direktor Deranja, za čijeg je prvog mandata i počeo se uvoditi postojeći sustav naplate, nakon čega je smijenjen s mjesta direktora, ističe kako i nadogradnja sustava naplate ide preko javne nabave.

IDE JAVNI NATJEČAJ, NEMA POGODOVANJA

– Sustav naplate funkcionira još od 2004. Imamo dobra iskustva s njime, kvalitetan je, dok sa sustavom naplate u ostalim gradovima ima puno više problema. Također se u eksploataciji pokazao jako dobrim, a jasno je da je tehnologija napredovala. Sve to zahtjeva dogradnju sustava. I naravno ide javni natječaj pa ne vidim zašto bi se ikome pogodovalo – dodaje direktor gradskog prijevoznika i naglašava kako je procijenjena vrijednost sustava javne naplate oko 3 milijuna i 800 tisuća kuna.
– Grad želi napraviti obavijest za putnike na stanicama i u vozilima, potrebno nam je imati mogućnost komuniciranja između vozača i dispečera, koju sada nemamo, a moramo je imati jer smo stalno u prekršaju. Naime, naši ljudi koriste mobitele u prometu što se inače ne smije. Obvezni smo imati i obavijesti na stanicama, te naravno mogućnost produživanja karata preko interneta – naglašava Deranja i dodaje kako ne vjeruje da su protiv toga radnici Libertasa.
– Onda oni ne žele razvoj. Ne vjerujem da su to naši radnici, već neki pojedinac. Ne vjerujem da ne žele novi i bolji vozni park, imati klimu – napominje i dodaje kako će kredit za nadogradnju sustava naplate ići uz poček od godine dana, dok će kredit za autobuse početi teći po isporuci vozila, za što je potrebno između 3 i 6 mjeseci.

LIBERTAS NEMA ZA PLAĆE?

Informaciju da se novom sustavu naplate suprotstavio i sam zamjenik gradonačelnika Niko Šalja, on je to osobno opovrgao.
– Nije istina da sam se suprotstavio novom sustavu naplate. Nažalost, kao i u mnogo slučajeva, nemam pojma o čemu je riječ. A što se tiče nabave 16  novih autobusa, naravno da se tome ne protivim, ali da njih treba kupiti u vrijeme kad Libertas svaki mjesec misli kako isplatit plaće, to je malo čudno – istaknuo je Šalja.
Na pitanje je li istina da svaki mjesec Uprava Društva „muku muči“ s isplatama plaća radnicima, Deranja odgovara:
– Do sada sve isplaćujemo uredno prema dobavljačima, kreditnim institucijama i leasing kućama, imamo malih poteškoća, međutim sve uredno isplaćujemo – zaključio je Deranja.

KUPNJA AUTOBUSA – IZBORNA PRAKSA?

Ne ulazeći u to pogoduje li se ikome ili ne u ovoj najnovijoj kupnji autobusa, ipak trebamo istaknuti kako je, čini se, postala praksa uoči lokalnih izbora kupovati ni više ni manje nego autobuse za gradski prijevoznik. Podsjetimo, posljednja tura novih MAN-ovih autobusa stigla je u Libertasovu Remizu još u ožujku 2009., uoči prošlih lokalnih izbora, kada je na čelu grada još uvijek bila gradonačelnica Dubravka Šuica. Čini se da je aktualna koalicijska vlast ocijenila kako bi joj sličan potez, mogao priskrbiti na nadolazećim izborima koji glas više.
No, ako je suditi prema tvrdnjama radnika, s kojima se slaže i zamjenik gradonačelnika Niko Šalja, pitanje je je li to uistinu nužno. Posebno u doba recesije, te u vremenu kad bi Libertas zbog prodaje remize mogao postati beskućnikom. Jer, prostor u Komolcu nije riješen, Osojnik je na dugom štapu, a tek se nudi nekakvo alternativno rješenje preseljenja Remize u Gospino polje.
 

IZ POSLOVANJA 2011.

U Remizi tri marke autobusa

Prema izvješću o poslovanju, ukupni prihod Libertasa na kraju 2011. godine iznosio je 80.701.126 kuna, dok su na kraju 2010. isti iznosili 77.113.006 kuna i veći su za 4,65 posto ili 3.158.120 kuna. Ukupni rashodi iznose 72.963.859 kuna, dok su isti u 2010. iznosili 84.855.847 kuna, a manji su za 14,01 posto ili 11.891.988 kuna u odnosu na 2010. godinu. Na dan 31. prosinca 2012. Libertas je raspolagao sa ukupno 95 autobusa prosječne starosti 9, 6 godina. Najveća prosječna starost je na gradskim vozilima i iznosi 12, 6 godina. Krajem 2011. strukturu Libertasovih automobila činile su tri marke autobusa: MAN, ISUZU i Ford. Od toga je 10 autobusa marke MAN SL 222, 11 autobusa marke MAN SU 220., 15 autobusa marke MAN SU 313, 5 autobusa marke MAN SL 263,  10 autobusa marke MAN SL 283, 16 autobusa marke MAN LIONS CITY, 25 autobusa ISUZU te 3 autobusa marke Ford Tranzit.

Pročitajte još

Započeo ciklus radionica robotike u Centru za mlade Dubrovnik

Dulist

PRODUŽENI USKRŠNJI VIKEND Poziv na oprez zbog većeg protoka vozila na autocestama

Dulist

POBJEDA U GOSTIMA Square dobio Osijek, prošli u polufinale

Dulist