Natrag
13.11.2018 06:33

facebook

twitter

google

rss

dulist

Butković: Izgradnja Pelješkog mosta kreće ove jeseni, rok izgradnje 3,5 godine

3.4.2017 @ 13:54 Nikša Miletić Županija

Podijelite:

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je u ponedjeljak u Dubrovniku kako će izgradnja Pelješkog mosta krenuti ove jeseni, te kako će most biti gotov u roku od 3,5 godine dok će ostale faze biti gotove najkasnije do 2022. godine, a istaknuo je kako će, u slučaju da projekt ne sufinancira Europska unija, financirati ga u cijelosti Republika Hrvatska.
Butković je u Dubrovniku sudjelovao na sastanku Radne skupine za izgradnju Pelješkog mosta gdje je istaknuo kako bi izvođač u ovom projektu trebao biti poznat ovo ljeto.

– Ovo je danas bio deveti sastanak Radne skupine. Prošle godine u lipnju je krenula procedura prema europskom financiranju, a Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture zajedno s Ministarstvom regionalnog razvoja krenulo je prema JASPERS-u, a potom i prema neovisnom tijelu kontrole koje je vrlo brzo potvrdilo financiranje projekta. Prije nekoliko dana je Ministarstvo regionalnog razvoja poslalo u Europsku komisiju na odobrenje čitav projekt. Imamo tri mjeseca da donesu odluku – rekao je Butković te dodao kako će cijeli projekt cestovnog povezivanja juga Hrvatske biti financiran od strane Vlade bez obzira na odluku Europske komisije.

Ustvrdio je kako će se izvođač izabrati ovo ljeto, a radovi krenuti na jesen, a odgovarajući na novinarske upite odbacio je mogućnost da u ovoj fazi postupka projekt blokiraju tvrtke koje s njime nemaju nikakve veze, kao što je bio slučaj svojedobno s jednom tvrtkom iz Splita.

– Ovaj projekt ima i druge faze, to su pristupne ceste i obilaznica Stona. Negdje još nisu nisu riješeni imovinsko-pravni odnosi, a paralelno se rade sve tri faze – rekao je ministar te istaknuo kako neriješeni imovinsko-pravni odnosi neće predstavljati problem u eventualnom odobravanju financiranju iz sredstava EU.
Butković je ustvrdio kako će od trenutka potpisivanja ugovora Pelješki most biti gotov u roku od 3,5 godine, a dodao je kako će se u drugom krugu natječaja za izvođača bodovati i rok završetka.
Ministar je rekao i kako je brza cesta između Dubrovnika i Zračne luke Dubrovnik u planu koji će Vlada usvojiti za nekoliko dana.

– Gotova je studija izvodljivosti, a Hrvatske ceste će sada ugovoriti Studiju utjecaja na okoliš. To jest naš prioritet, a sve su to projekti koje moramo pripremiti – rekao je on.
Odgovarajući na novinarski upit o povećanju cijena cestarina, ministar Butković je rekao kako će od pet posto ”usklađenja cijena”, Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka – Zagreb uprihodovati oko 200 milijuna kuna.
– Nije riječ o povećanju nego usklađenju na dionicama koje pokrivaju Hrvatske autoceste u odnosu na Autocestu Rijeka – Zagreb. Ukupan dug cestarskog sektora je oko 5,3 milijarde eura. Ove godine nam na naplatu dolazi 1,1 milijarda eura. Odustali smo od monetizacije i prodaje autocesta, to su rekli i građani na referendumu – rekao je Butković te dodao kako bi eventualni novi koncesionar sigurno osjetno podignuo cijene cestarina.

– Usklađenje cijena za pet posto je jedna od reformskih mjera za izaći iz ove situacije, a uvodimo i sezonski sustav naplate koji će se primjenjivati od 1. srpnja do 30. rujna, ali samo za prvu kategoriju vozila. Sve to skupa ove godine značit će oko 200 kuna više u proračunu HAC-a i Autocesta Rijeka – Zagreb – istaknuo je on.
Župan Nikola Dobroslavić rekao je kako je Pelješki most nacionalni projekt, no od posebnog značaja naravno za jug Hrvatske.
– Ovaj projekt je za nas gospodarski veoma značajan, to je važan geostrateški hrvatski projekt jer će Hrvatska konačno biti jedna teritorijalna cjelina. Nismo niti svjesni koliko će ovo biti važan projekt za Hrvatsku – rekao je Dobroslavić.

Na sastanku su sudjelovali i državni tajnik za infrastrukturu Tomislav Mihotić, ujedno i voditelj Radne skupine te povjerenica Vlade Republike Hrvatske za Dubrovnik Nada Medović, kao i državna tajnica za more Maja Markovčić Kostelac te pomoćnici ministra mora prometa i infrastrukture Alen Gospočić i Josip Bilaver, kao i preostali članovi Radne skupne za Pelješki most, pomoćnik ministra graditeljstva i prostornog uređenja Milan Rezo i pomoćnik ministra zaštite okoliša i energetike Dario Matanović te saborski zastupnik Branko Bačić i direktor Hrvatskih cesta Josip Škorić.

Komentari





O autoru: Nikša Miletić

Magistar sam komunikologije, po prirodi idealist, u stvarnosti cinik sa rozim naočalama. Smatram kako je biti u mogućnosti ispraviti ili ukazati na nepravdu vjerojatno najveća legalna i legitimna moć koju pojedinac može imati.

Iz rubrike
   Impressum | Privatnost | Uvjeti
  © 2018 dulist d.o.o. Sva prava pridržana