Aktualno

Batala, Lapad stanica i Dom zdravlja s kružnim tokom

Dubrovnik je prometna oaza unatoč prometnoj opterećenosti, rekao je uvodno profesor Damir Pološki sa Građevinskog fakulteta u Zagrebu, na predstavljanju konačne verzije Prometne studije Grada Dubrovnika.

– Maksimalna prometna opterećenost je u Luci Gruž sa 1300000 putnika u sezoni i ZL Dubrovnik sa sličnim brojem putnika – istaknuo je Pološki naglasivši kako temeljne postavke studije nisu mijenjane te su dopunjene s komentarima i primjedbama svih učesnika. Također je naglasio kako će se prometna opterećenost rasteretiti uvođenjem jednosmjernih prstena, u kojem je centralni dio "Dubrovnik City" kojeg čine sklop Ulica Ante Starčevića, Splitski put i Ulica Vladimira Nazora.

Najavio je i novu regulaciju semaforskog sustava na Doma zdravlja, Ulicama Bana Josipa Jelačića, na Lapad stadionu. Mjere koje bi se trebale  uvesti su i uvođenje jednosmjernog sustava u Dubrovnik Cityju, dok srednjoročne mjere uključuju i gradnju dvosmjernog tunela do Minčete, a dugoročne mjere prema studiji su uvođenje Metroa između Luke Gruž, Buže i Viktorije.

– Ovaj Metro daje najveće efekte, uštede i koristi i po pitanju prijevoza putnika. Studija je obuhvatila i parkirne prostore grada, dubrovačku pomorsku luku, park za turističke autobuse na Babinom kuku i Dupcu – obrazložio je Pološki.
Prema riječima pročelnice Jelene Lončarić prethodna rasprava po pitanja konačne verzije Prometne studije Grada Dubrovnika održat će se 4. i 5. lipnja, a nakon nje ide prijedlog Javne rasprave i konačno Javna rasprava.

Zlatko Vuković iz tvrtke Promet Projekt istaknuo je kako će se u fazi izrade Prometne studije ići i na izradu segmenata koje je moguće odmah poboljšati. To je prema njegovim riječima, regulacija semafora koja su zaostala.
 
– U prvoj fazi je uvod u inteligentniji prometni sustav. Očekujemo kroz analizu projekta da bi se stanje po pitanju semafora moglo poboljšati za 30, 40 ili pak 50 posto. Riječ je o križanju na Pošti Lapad, koji se već radi. Na stanici Lapad također ide križanje i kružni tok, za koji kad se prihvati idejno rješenje ide u izvedbeni projekt – naglasio je Vuković.

Zamjenik gradonačelnika zadužen za komunalne poslove Niko Šalja istaknuo je kako je Konačan prijedlog prometne studije Grada Dubrovnika dokument koji je temelj i smjernica za buduće radove te kako više neće više biti ad hoc rješenja.  

– Dio te priče je kružni tok na Solskoj bazi, kružni tok na Pošti Lapad koji će se završiti početkom lipnja. Tu je i kružni tok na Lapad stanici koji bi se trebao početi raditi na jesen ili početkom iduće godine. Završen je natječaj za Ilijinu glavicu, a početak radove očekujemo po sezoni. Očekuje se i stavljanje kolektora  za odvodnju u Ulici Put od Batale, a križanje bi se preuredilo u kružni tok. Sve skupa bi se zaokružilo uređenjem državne ceste D8 od Mosta do Ilijine glavice s trećom trakom. Time će se riješiti i parkirališna mjesta i autobusne stanice, pristup Nuncijati, a pristupit će se i uređenju vatrogasnog doma – istaknuo je Šalja.

No, Dubrovnik će dobiti još jedan kružni tok, na Domu zdravlja.  

– Ta lokacija ima 25, a ljeti 28 000 vozila dnevno. Tu će se promet rasteretiti uvođenjem jednosmjernih križanja – istaknuo je Pološki.

Na novinarsko pitanje što će od svega iznesenog odmah pomoći u poboljšanju cestovnog prometa u Dubrovniku, Pološki je odgovorio je kako su to uvođenje 9 jednosmjernih sustava u cestovnu mrežu, srednjoročno tunel Minčeta koji će također ulaziti u jednosmjerni sustav i na taj način rasteretiti Pile, a kako će najkorisnije rješenje biti Metro na 5 kilometara između Luke Gruž i Viktorije.

– Njegova cijena je oko 100 milijuna eura, ali godišnje uštede koje bi on trebao dati iznose oko 20 milijuna eura godišnje. On bi i reducirao individualni promet za 15 posto – pojasnio je Pološki.
 

Pročitajte još

Nuncijata dobila butigu, promet će se ‘rješavati’ obećanjima za izbore

Dulist

KRISTIĆ O SLUČAJU PEYTON Gradska uprava godinama skriva činjenice i pere ruke

Dulist

Od Duboke ljute do Plata za 25 minuta, zašto policija ne regulira promet?

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija