Grad

AUTOTAKSI PRIJEVOZ Mijenja se Odluka, ali i dalje nema zapošljavanja vozača

AUTOTAKSI PRIJEVOZ Mijenja se Odluka, ali i dalje nema zapošljavanja vozača

Nakon što je Ministarsvo mora, prometa i infrastrukture nedavno Gradu Dubroviku dostavilo mišljenje kako dio odluke o autotaksi prijevozu na području i s područja Grada Dubrovnika nije u skladu sa Zakonom, svi dubrovački taksisti stoje na iglama u iščekivanju raspisivanja natječaja za koncesije koje su im istekle krajem travnja prošle godine.

Naime, Ministarstvo je istaknulo kako se nezakonitost odnosi na jedan od glavnih razloga donošenja odluke, a to je članak 3. koji se pojednostavljeno može postaviti – jedna osoba, jedna dozvola ili nema zapošljavanja vozača.

Grad: Povjernica će uskladiti odluku sa zakonom
Kako su nam potvrdili iz Grada Dubrovnika, na sastanku Povjerenstva u utorak donosena je odluka da povjerenica Nada Medović raspiše natječaj, no nakon usklađivanja Odluke sa zakonom.

-Povjernica će po preporuci Povjerenstva i gradskog Upravnog odjela odluku uskladiti sa Zakonom nakon čega će slijediti objava u službenom glasniku Grada, a potom i raspisivanje natječaja za koncesije – odgovoreno nam je iz Grada Dubrovnika, a prema svemu sudeći natječaj bi mogao izaći već kroz sljedeća dva tjedna.

Iako se iz odgovora da zaključiti kako će to značiti dopuštanje zapošljavanja, Povjerenstvo je na sastanku bilo stava da sam natječaj nema utjecaj na Odluku, no bojazan svih je kako kontrolirati zapošljavanje i izbjeći situacjiu da se na cesti pojavi, figurativno rečeno, i do tisuću taksista. Naime, iako više vozača ne znači više vozila, neslužbeno se može čuti kako je vrlo teško kontrolirati inflaciju novih automobila. U prilog tome govori i kako je ekipi DuLista, iako nesvjestan koga prevozi, jedan mladi vozač koji po naglasku očito nije bio s područja Dubrovnika, svojedobno priznao kako mu je ‘gazda kupio ovo auto da bi mogao voziti’.

Kako neslužbeno doznajemo, stav povjerenstva oko ključnog pitanja ‘jedna dozvola jedan vozač’ se nije promijenio niti u utorak, a do kraja ovog tjedna složit će se druga formulacija spornog članka koja ga u osnovi ne bi trebala mijenjati, no bit će u skladu sa zakonom.

Miletić: To je samo mišljenje, nadležno je Ministarstvo
– Ministarstvo je dalo neobvezujuće mišljenje prema kojem ukazuju na neke, po njima nejasno definirane odredbe same odluke međutim odluka je na snazi, a Gradsko vijeće je donijelo na jednoj od svojih posljednjih odluka. Svi uvjeti za raspisivanje natječaja su ispunjeni i ja osobno ne vidim nikakvog razloga da se natječaj ne raspiše i dodijele dozvole kako bi se spriječio nered i kako bi se znalo tko vozi dubrovačku djecu – rekao je predsjednik Udruženja autotaksi prijevoznika Dubrovnik Božo Miletić te naglasio kako mišljenje Ministarstva ne obvezuje na ništa.

-Naprotiv, u mišljenju Ministarstva stoji kako je nadležan Upravni sud koji bi donio odluku je li nešto u redu ili nije. Svatko tko se želi javiti na natječaj može se javiti, a ako netko smatra da je oštećen može podignuti tužbu na Upravnom sudu – istaknuo je on.

Miletić je ustvrdio i kako Ministarstvo kao drugostupanjsko tijelo u odnosu na Grad Dubrovnik ima pravo obustaviti od primjene dijelove odluke koji su nezakoniti.
-Kada smo se mi prije dvije godine žalili na niz odredbi Ministarstvo je Rješenjem obustavilo od primjene određene točke odluke – rekao je Miletić.

Na naš upit zašto se to i sada nije dogodilo, on ističe kako ‘očigledno ni Ministarstvo nije sigurno’.
-Oni su napisali da je nadležan sud, a nema odluke o obustavi primjene. Mišljenje je kao i stražnjica, svatko ga ima – rekao je on te dodao kako će poštovati Odluku kakva god da bude.

Na naš upit znači li to da taksisti koji su uvjetno rečeno pod njime, odnosno koji spadaju u bivše ‘Žute taksiste’, odnosno sadašnji ‘Radio taksi 411 411’, neće ići u zapošljavanje dodatnih vozača, Miletić je samo odgovorio kako poštuju Odluku.

-Naš centar jedini poštuje odluku Grada Dubrovnika i uskladio je izgled sukladno toj odluci. Mi ćemo poštovati Odluku Gradskog vijeća kakva god da jest. Dok se natječaj ne provede mi ne možemo znati ni gdje smo ni što smo. Kad se dozvole dodijele znat ćemo više – kaže Miletić te napominje da se svi građani Dubrovnika voze po jeftinijoj tarifi 12/6 kuna.
-Do daljnjeg ne treba nikome loyalty kartica, naravno ako zovu naš pozivni centar – zaključio je on.

Narančasti: Nema zapošljavanja, ali…
Maro Bratoš ispred Narančastog taksija kaže kako neće zapošljavati nove vozače. Zasad.
-Nema neke promjene, oni su rekli da je jedan članak odluke suprotan zakonu. Sama odluka kao takva je u redu s obzirom na prijašnje godine kada je Odluka sastavljanja na ‘nečiju ruku’. I ovu treba naravno ispraviti da bude sukladna zakonu – kaže Bratoš.
Na naš upit hoće li se Narančasti držati prakse ne zapošljavanja vozača, Bratoš kaže da, ali nastavlja:
-Zasad se držimo toga, ali bude li nas većina izjela pa zaposle svi, nećemo ni mi onda biti crne ovce – kaže on.

Plavi taksi: Samo želimo da sve bude zakonito
Prvi čovjek Plavog taksija Ivica Smoljko ističe kako ovakvo mišljenje Ministarstva ne doživljava kao ‘svoju pobjedu’, te napominje kako žele zapošljavati vozače sukladno zakonu.
-Odluka je dobro napravljena i nemamo primjedbi na to. Htjeli smo samo da se u cijeloj odluci poštuje zakon – rekao je Ivica Smoljko.

Upitan drži li ovakvo mišljenje pobjedom Plavih, Smoljko je diplomatski istaknuo kako je prije tjedan dana premijer Plenković na Vladi donio odluku da se izdvoji milijardu i pol kuna za poticaje u zapošljavanju.
– Vlada daje tolike novce, a mi odjednom ne možemo zapošljavati ljude. Ne razumijem zašto ne možemo zapošljavati. Mi smo za to da natječaj ide i da se odluka uskladi sa zakonom – rekao je Smoljko.

– Nigdje u Hrvatskoj nema problema s Odlukom o autotaksi prijevozu nego samo u Dubrovniku. Nama ova sada situacija ne odgovora. Ovo je jedan status quo koji se događa sada. Mi želimo da sve bude u skladu sa zakonom i da možemo zaposliti ljude. Jedan autotaksi vozač ne smije raditi više od osam sati. Za to vrijeme ne možemo zaraditi dovoljno da pokrijemo sve troškove. Kad već imate dozvolu morate je iskoristiti, a zakonom nije nigdje propisano koliko će se koristiti vozilo, ali jest propisano da vozač ne smije raditi dulje od osam sati – zaključuje Smoljko.

Pročitajte još

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

Dulist

OD OVOG VIKENDA Libertas ‘pojačava’ šesticu i četvrticu

Dulist

MARKO GILJAČA O PRVIM IZLAZNIM ANKETAMA Prvog Srđevca u Saboru ćekat ćemo do dugo u noć

Dulist