Grad

70 POSTO UGOSTITELJA NEMA MASTOLOVCE Treći put se čisti kanalizacija ispod Straduna!

Osim što im je uveo moratorij na broj stolova i stolica, gradonačelnik Mato Franković pred ugostitelje je postavio još jedan. Ovog puta riječ je o masto­lovcima koje će svi oni koji žele imati javne površine u zakupu morati ugra­diti do 2021. godine. Naime, gradona­čelnik je rekao kako će ugostitelji ili ugraditi mastolovce ili javnih povr­šina neće biti. Dobit će se rok prila­godbe, rekao je tada, od godinu dana i tko ne bude imao mastolovce neće imati javnu površinu. A otkad počinje rok za prilagodbu?, pitali smo Gradsku upravu.
— Rok prilagodbe počinje teći od 1. siječnja 2020. kada se sklapaju novi ugovori na razdoblje od pet godina – navode iz Grada Dubrovnika. Ovdje svakako treba spomenuti kako čak 70 posto ugostiteljskih objekata danas nema ugrađene mastolovce, što je zna­čajan postotak. Nepostojanje masto­lovaca uzrokuje ozbiljne probleme sustavu za zbrinjavanje otpadnih voda.
— Nakon što se voda koja u sebi sadrži masti ili ulja ispusti u odvodni kanal ili cjevovod dolazi do skrućivanja i zaustavljanja protoka – ističu iz Vodo­voda Dubrovnik za DuList. Nažalost, kako dalje navode, obzirom da većina ugostiteljskih objekata nije ugradila mastolovce, morat će se ponovno oči­stiti 30 metara (već očišćenog) kanala u kanalizacijskoj mreži u povijesnoj jez­gri. Naime, u proteklih godinu dana Vodovod je dva puta čistio tu istu dio­nicu kanala. Riječ je o dionici koja se nalazi ispod Orlandova stupa.
— Međutim ovaj će put to biti znatno jednostavnije izvesti jer u njemu nema pijeska i mulja koji su donedavno bili tamo prisutni u velikim količinama – naglasili su iz Vodovoda.
Točan datum početka izvođenja radova nismo dobili, samo da se očekuje tijekom iduće godine.

Sporedne ulice se ‘rješavaju’
Zbog navedenog problema, Vodovod često obavlja radove čišćenja gravitacij­skih kanala odvodnje sporednih ulica u povijesnoj jezgri dijelom preventivno, a dijelom zbog hitnosti izazvane pot­punim zastojem protoka kanala. Ulice Lučarica, Marojice Kaboge, Miha Pra­cata, Između polača, Široka, Vara, Đor­đićeva, Čubranovićeva, Zlatarićeva, Iza Roka, Prijeko te sve klončine koje gravitiraju ulicama Prijeko, Pobijana i Bunićevoj poljani su ulice u kojima je Vodovod u zadnjih godinu dana imao makar jednu intervenciju na otklanjanju nečistoća. Neke od ulica (npr. nedavno Getaldićeva) su zbog kritič­nog stanja temeljito očišćene. ‘Vodo­vod ulaže dodatne napore da ovakve intervencije nemaju utjecaj na intenzi­van turistički život grada pa se radove, kad god je moguće, organizira u noć­nim ili ranojutarnjim satima, a sve to naravno, proizvodi i veće troškove’, govore nam.
Ukoliko se tijekom intervencije pojavi potreba za otvaranjem pločnika radovi se moraju usuglasiti s Konzervatorskim odjelom koji izdaje dozvolu na osnovu podnesenog zahtjeva, a što oduzima dragocjeno vrijeme i dodatno otežava sam proces čišćenja. Pri takvim zahvatima moraju angažirati i kooperante specijalizirane za odre­đene vrste poslova i s odgovarajućom opremom za rad u odvodnim kana­lima koji su ujedno i kulturna doba, a to stvara određene troškove. Tako je, na primjer, za proces skidanja i vraća­nja pločnika ili radove na povijesnom sustavu odvodnje potrebno angažirati tvrtke koje ispunjavaju uvjete za obav­ljanje radova na kulturnoj baštini.
— Vodovod je prošle godine imao oko 450 tisuća kuna troškova vezanih uz takve intervencije, pored radova koje su odradili djelatnici Vodovoda – ističu iz ove gradske tvrtke.
Zanimalo nas je i kolika je okvirna cijena mastolovca.
— S obzirom da su, uz ostale detalje, vršni protok vode ili broj obroka ugosti­teljskog objekta mjerilo za određivanje kapaciteta mastolovca o kojima će ovi­siti i konačna cijena, okvirna cijena za komercijalni mastolovac od 100 litara ugrađen ispod sudopera u gradskom restoranu bi bila oko 6 tisuća kuna – ističu. Inače, Vodovod neće uvjetovati ugradnju određenog tipa ili proizvo­đača, ali moraju se poštivati norme za odabir odgovarajućeg uređaja. Vodo­vod savjetuje vlasnicima ugostiteljskih objekata da se obrate specijaliziranim tvrtkama koje će im dimenzionirati uređaj na osnovu proračuna.
— Takav proračun vrši ovlašteni pro­jektant, a on se radi na bazi dnevnog broja korisnika usluga gastro objekta ili dnevnog broja pripremljenih obroka te vršnog protoka kuhinjskih voda. Za svaki uređaj korisnik mora dobiti cer­tifikat o zadovoljavanju zakonskih pro­pisa, a sam uređaj treba biti u skladu s normom EU EN 1825 – zaključuju.

Objavljeno u tiskanom izdanju DuList-a, 16. listopada 2019.

Pročitajte još

Opremljen stan za pedijatricu nove ambulante u Mokošici

Dulist

FRANKOVIĆ NAJAVIO Od 2021. godine oko Grada će prometovati samo automobili s PPK

Dulist

Predložite svog kandidata za priznanje uz blagdan sv. Vlaha i Dana Grada Dubrovnika

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija