Vaše vijesti

Tražimo hitan sastanak s Gradom

Tražimo hitan sastanak s Gradom

Slijedom učestalih članaka u medijima kojima ravnatelj Dubrovačkog Simfonijskog Orkestra, prof. Pero Šiša veliča svoj rad, a istovremeno često iznosi neistine o radu ustanove koju vodi, te pokušava javnost uvjeriti u svoje stavove iznosimo slijedeće :

 
HSDK je u više navrata ukazivao na probleme u radu DSO-a. Slijedom toga je tražen hitan sastanak sa predstavnicima Grada na kojem bi se iznijela stajališta o radu ravnatelja. U očekivanju skorog sastanka, javnost za sada nećemo pobliže upoznavati o svim problemima.
 
Ipak navodimo slijedeće:
 
– Izuzetno nam je žao zbog otkazivanja suradnje Mo. Widjaje, s kojim nam je bilo veliko zadovoljstvo raditi. No to nije nova vijest, to se zna ima par mjeseci.
Već za vrijeme turneje u Indoneziji, početkom listopada o.g.,  bili smo svjedoci da je u programskoj knjižici pisalo kako je maestro postao šef dirigent Makedonske filharmonije, na što je ravnatelj Šiša govorio da je to tiskarska pogreška. Mo. Widjaja je u razgovoru potvrdio da će dirigirati novogodišnji koncerat i da više neće dolaziti. Nije istina da je putem sms-a obavjestio ravnatelja o tome jer to i nije vijest! Maestro Widjaja je ozbiljan čovjek, profesionalan glazbenik kojeg na ovaj način ravnatelj ponižava (sms!), a istina je da ga glazbenici cijene i vole. To je tek  jedna od „vijesti“ koje to nisu, a  koje bi trebale nas glazbenike članove Sindikata prikazati kao, kako nas ravnatelj često oslovljava, gamad i kretene koji su otjerali čovjeka!
Ukoliko je do otkazivanja suradnje dijelom došlo zbog ponašanja nekih glazbenika, onda je i sankcioniranje takvih ponašanja isključivo u djelokrugu rada ravnatelja. No istina je, bili smo svjedoci tijekom turneje čestim i glasnim razilaženjima mišljenja njih dvojice! Je li možda krivnja na ravnatelju, na njegovom organiziranju posla, nedovođenju potrebnih ispomoći za velika djela? Istina je i kako je Orkestar godinama išao na turneje bez vodećih glazbenika-koncert majstora, prve oboe, prve flaute, vođe II violina, vođe viola, koji su zbog “kazne“ ravnatelja morali ostati doma, a istodobno se plaćala zamjena (novci poreznih obveznika) jer bez tih glazbenika nijedan orkestar ne funkcionira. To je mestru Widjaji najviše smetalo!

– Činjenica je da je Orkestar zadnjih godina napustilo par vrlo kvalitetnih glazbenika. Glazbenici su vodili  i sudske sporove sa Orkestrom da bi ostvarili osnovna prava. Treba vidjeti koliko je tih sporova Orkestar dobio u svoju korist. Više vođa iz štrajha (gudača) je dobilo otkaze s mogučnosti izmjene ugovora o radu, iako su uredno polagali audiciju za ta radna mjesta. U isto vrijeme na njihova radna mjesta ravnatelj je postavio glazbenike bez položene audicije.

– Orkestar nema glavnog dirigenta, koji je umjetnički voditelj ustanove, već je bez natječaja, kao dirigent (bez diplome dirigiranja), postavljen hornist iz orkestra.

– Ravnatelj godinama onemogućava rad sindikata. Iako je rad orkestra javan, ne dozvoljava  predstavnicima Sindikata nikakav uvid u rad orkestra, planove i financijsko poslovanje, što je  prema Zakonu o radu, članak 148., obavezan učiniti svaka tri mjeseca.

– Član Upravnog vijeća iz redova umjetničkog tijela, nikad nije napravio sastanak sa tijelom kojeg predstavlja, a istina je da nije ni izabran od tog tijela .

– Ukoliko je bilo lažnih bolovanja ( što opet nije istina), onda je posao ravnatelja tražiti reviziju bolovanja, odnosno postupiti prema dužnosti koju obnaša.
Budući je rad orkestra kolektivan, glazbenici ovog orkestra često dolaze na posao i bolesni. Za kolege koji su ipak bili na bolovanju, uglavnom nisu uzimane zamjene (koje se tek onda dodatno plaćaju), već bi svirali bez njih, što također govori o odnosu ravnatelja spram orkestra i njegovoj odgovornosti. Broj glazbenika se u našem orkestru zadnjih godina smanjio. Svjedoci smo zgražanja dirigenata, koji sve rijeđe dolaze, kad se  izvode djela za koje se ne osiguraju dodatne ispomoći, što se nije događalo kada bi se izvodila  djela koja je komponirao sam ravnatelj!!

– Ukoliko je istinita tvrdnja ravnatelja da smo u posljednje dvije godine imali 280 slobodnih radnih sati, da ostavljamo instrumente na poslu i sl. onda to govori o ravnateljevoj nesposobnosti organiziranja posla.

– Nije istina da je netto plaća umjetnika 9.000,oo kn, kako iznosi ravnatelj, to je brutto iznos! Javnost treba znati da za rad u orkestru treba završiti muzičku akademiju, a da su se pojedinci iz orkestra i dodatno usavršavali, te su magistri svojih instrumenata.

– Nije istina da su dosadašnji ravnatelji imali dvije plaće, jednu za posao ravnatelja, a drugu za posao glazbenika, te da je on prvi ravnatelj koji je prekinuo takvu praksu. Po zakonima RH nemoguće je dobivati plaće na dva radna mjesta, te je to još jedna u nizu neistina.

– Pravilo i zakonska obveza za sve orkestre je da svoj godišnji program javno objave, što nije slučaj u DSO-a, a za što ne postoje nikakva opravdanja. Kako marketing može prodavati koncerte orkestra, kako se naši sugrađani mogu odlučiti kupiti godišnje abonomane kada neznaju što kupuju?

– Pravilo je orkestara da se na temelju godišnjeg plana izrađuju mjesečni, tjedni planovi rada, što kod DSO-a zadnjih godina ne postoji.

– Znalo se događati da bi došli na posao i saznali da smo od tog dana na godišnjem odmoru jer se ravnatelj naljutio!!

– Program orkestra je siromašan, bez kvalitetnih dirigenata, solista, iako su financijska sredstva znatno veća nego prije sedam godina.

– Zanimljivo bi bilo pogledati koliko se novih hotela u Dubrovniku otvorilo, koliko je bilo povećanje broja turista i je li to povećanje pratilo broj posjetitelja na našim koncertima.

– Moramo napomenuti česte izjave i uvrede ravnatelja izrečene nama, a i svim stanovnicima našeg Grada koji je po njegovim izjavama GLIB!

-Kada je prije par godina objavljena u novinama istina o turneji u Sorrentu, tadašnja povjerenica Sindikata i njena zamjenica potjerane su doma pod prijetnjom zaštitara, godinu i pol dobivale su punu plaću samo da ne dolaze u orkestar i tek putem suda su se vratile na posao.
 
Ovo je orkestar Grada Dubrovnika koji svojim sugrađanima i gostima treba pružiti doživljaj, govoreći univerzalnim jezikom svijeta-  glazbom. Dovoljno je pročitati programsku knjižicu i vidjeti s kojim je istaknutim umjetnicima ovaj orkestar surađivao i nadamo se da će opet obnoviti te veze.
Orkestar ima tradiciju dugu 86 godina i treba isključivo govoriti notama, a ne stalnim aferama koje stvara i u kojima sudjeluje samo ravnatelj.
Ovim putem ćemo ponosno istaknuti i podatak da je u danima napada na Grad, u prosincu 1991. godine naš orkestar odsvirao 5 koncerata.
Da bi orkestar dobro radio svoj posao mora imati ravnatelja koji organizira rad sukladno zakonima RH,  pravilima struke i rada profesionalnih orkestara. 
 
Orkestar treba snimati i CD ove , dovoditi kvalitetne umjetnike prvenstveno dirigente, stvoriti bolju organizaciju rada, uvjeta rada itd. Ali orkestar mora biti i kolektiv u kojem ravnatelj ne vrijeđa zaposlenike i stvara podjele, već cijeni i uvažava svoje kolege.
 
P.S. jesu li dr Kissinger i drugi dirigenti koji su nas vodili na turneje putem sms-a otkazali suradnju?
 
                                                     
povjerenica HSDK podružnice DSO
                                                                           Mara Đurović
 
 

Pročitajte još

PROBLEMATIČNI ZNAKOVI KRAJ DOMA ZDRAVLJA ‘Mi se snalazimo, dok stranci rade opasne greške’

Dulist

NEMOGUĆA SITUACIJA Čitateljica: ‘S kolicima trebam izlaziti na cestu i izlagati opasnosti svoje dijete i sebe’

Dulist

U PORTU ‘Može li netko ovo iščupat? Potkopalo je kamen…’

Dulist