Grad

Pročitajte kako Grad namjerava uvesti red u povijesnoj jezgri!

Pročitajte kako Grad namjerava uvesti red u povijesnoj jezgri!

Na konferenciji za novinare zamjenik gradonačelnika Žejko Raguž sa suradnicima predstavio je Plan korištenja javnih površina u povijesnoj jezgri Dubrovnika koji bi trebao početi s primjenom od 1. svibnja ove godine.

– Krećemo s praksom koja nije viđena na prostorima Hrvatske, već u najuređenijim europskim gradovima, a to je uvođenje reda na javne površine stare gradske jezgre. Izradili smo grafički prikaz stanja površina javne gradske jezgre gdje su u bojama označeni svi stolovi, stolice i banci. Iz toga je vidljivo da turistički grad kao što je Dubrovnik koji prima godišnje blizu 3 milijuna ljudi nema viška stolova i stolica. Pitam vas što predstavlja obojana površina na sve ovo što je bijelo – predstavlja kap u moru – rekao je uvodno zamjenik gradonačelnika Željko Raguž.dodavši kako više neće biti nekontroliranog izbacivanja stolova i stolica.

– Poznato je da je nekada stolova i stolica bilo više te zbog toga donosimo ovaj Pravilnik koji će to izmijeniti u pozitivnom smislu. Nikome se ovim pravilnikom ne uskraćuje ono što mu je dozvolom dano, a preko toga neće biti moguće. Legalizirat ćemo broj stolova i stolica koliko god je to moguće da bi Grad bio prohodan, ali preko toga neće biti moguće – naglasio je Raguž.

-Imamo unificirani pult za suvenire, kajake, informatore o trgovinama, izletima, sportskim i rekreativnim sadržajima, te će se oni moći prijaviti za tri lokacije – Pile, ispred TZ-a, Ploče na Trgu oružja i na Buži i imat će mornarske majice. Drugo su gastro informatori ili ubacivači u restorane čiji su natječaji u tijeku. Naime, svaka sporedna ulica od Straduna je na natječaju, imat će jedan pult i bordo majice na kojoj će pisati restoran i njegovo ime. Što se tiče karićara, u listopadu, studenom ide novi natječaj za koncesije, te ćemo ovu sezonu biti malo susretljiviji prema njima. Naime, veliki broj njih nije imao dozvole, išlo se na priču da su oni socijalni slučajevi pa im se izlazilo u susret. Do listopada morat će biti samo uniformirani, a kad krene novi natječaj, neće moći svatko dobiti novu koncesiju već ćemo imati 2,3 koncesionara koji će zapošljavati ljude. S vodičima smo imali otvoren razgovor te smo iznašli pozitivno rješenje koje kreće od sezone 2015. Svi vodiči koji neće imati slušalice, ni oni ni njihova grupa, neće moći ulaziti u muzeje i crkve. Oni se s time slažu, ali ne žele snositi teret slušalica i cijele te opreme, tako da će to ići prema agencijama. Nije u svijetu praksa da svatko u svako doba može doći u crkvu, a mi to iz proračuna moramo plaćati. Razgovaramo s Biskupijom, mislimo uvesti slijedeće – kada je vrijeme mise svi će moći ući, vrijeme kad se razgledava crkva, a sve ostalo će se naplaćivati. Radi se neka nelojalna konkurencija, naime ljudi kad god žele pođu u crkvu, i onda ne idu u naše muzeje. Ulični zabavljači su atrakcija, a za mjesta za koje zatraže da sviraju, morat će na njemu biti, dobit će dozvolu i zastavicu da se zna da legalno zabavljaju – pojasnio je Raguž pokazavši naljepnice kojima će se označavati javna površina ispred svakog ugostiteljskog objekta.

– Što se tiče naljepnica one će se postaviti na dva kantuna, od početka do kraja javne površine – dodao je. Na pitanje jesu li se o tome savjetovali s konzervatorim odgovorio je:

– Konzervatori su nam u 80 posto slučaja dali za pravo. To vam je isto kao kad sam bio mlad, pa sam se vjero, a cura bi mi rekla imamo polovične šanse, a završilo je dosta puta sa sretnim završetkom. Tako će oni vidjeti kako to izgleda i dati nam zeleno svjetlo. Stav konzervatora je da su za uvođenje reda, ali da naljepnice nisu prihvatljive da se oblijepi cijeli dio. To je dvojaki odgovor. Kreće pilot projekt, vidjet ćemo kako to izgleda, ako bude loše, maknut ćemo. Uvođenje reda je ono što svi žele i to idemo primijeniti – poruio je Raguž naglasivši kako je i oko 80 posto ugostitelja za ovakve mjere.

Komunalni redar Ivica Cumeljan rekao je da su represivne mjere precizno navedene i nisu male.
– Za pravne osobe iznose 10 000 kuna, za fizičke 5 000 kuna, za pravno odgovornu osobu 2 000 kuna i za fizičku osobu 1000 kuna. Kazne će se prvo provoditi opominjanjem, a onda idemo prema onima koji uzastopno čine prekrašaje, uz kazne i na uklanjanje samih stolova koji ne odgovaraju Pravilniku. S obilježavanjem javnih površina nama će se olakšati nadzor i sva prekoračenja mimo prostora ćemo evidentirati službenom zabilješkom i efikasnije će ići prekršajni nalog za prekršitelje. Dakle, krećemo 1. svibnja, a komunano redarstvo će raditi u tri smjene – istaknuo je Ivica Cumeljan.

Na novinarsko pitanje koliko u povijesnoj jezgri ima ugostitejsih objekata, odgovorili su kako ih ima stotinjak, te kako je na području povijesne jezgre 1000 stolova i 4000 stolica.

Pročitajte još

POJAČANJE U LIBERTASU Stigao novi autobus

Dulist

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

Dulist

OD OVOG VIKENDA Libertas ‘pojačava’ šesticu i četvrticu

Dulist