Grad

PRAVILA TAKSIRANJA ‘Žuti i ‘narančasti’ po starom, ‘plavi’ po svom

PRAVILA TAKSIRANJA 'Žuti i 'narančasti' po starom, 'plavi' po svom

Jedne večeri vraćao sam se iz noćnog izlaska i odlučio sam uzeti taksi. Rekao sam vozaču kamo me treba prevesti.

On me, na moje iznenađenje, pitao gdje je to točno. Kad sam mu naveo ime jednog poznatog hotela u čijoj blizini živim, on me opet pitao gdje je to točno. Na kraju sam mu dao točnu adresu koju je on upisao na svoj GPS aparat – govori za DuList jedan naš sugrađanin, čija se vožnja taksijem na kraju pretvorila u neobičan doživljaj.

-Tijekom vožnje mi je čovjek rekao da nije iz Dubrovnika, već sa sjevera Hrvatske te da se zaposlio kod jednog Dubrovčanina koji se inače vodi kao taksist pri tzv. Plavom taksiju. Čak mi je priznao kako mu je rečeno da će se u početku voziti s kolegom kako bi upoznao gradske prometnice, ali to se nije dogodilo, već je odmah imao ‘vatreno krštenje’ – rekao nam je naš sugovornik te nam tako ‘natuknuo’ pitanje koliko je takvih vozača koji voze po tuđoj dozvoli te je li njihov rad zakonit.

Kristić: Protuzakonito
Maro Kristić, gradski vijećnik KLGB ‘Srđ je Grad’ koji se u dosadašnjem mandatu poprilično posvetio problemu taksi službi, smatra kako je situacija u kojoj taksisti na svoju dozvolu ‘vezuju’ još vozača nedopustiva i protuzakonita.

-Ono što trenutno radi aktualni upravni odjel, pritom se pozivajući na staru odluku, je potpuno nezakonito. Jer u članku 5. odluke stoji kako dozvola glasi točno na ime i prezime vozača i kao takva se ne može aneksirati tako da se uz prvog vozača zaposle još i drugi i treći i četvrti. To je protivno odluci – ističe Kristić, koji najavljuje kako će na idućoj sjednici Gradskog vijeća biti predložena nova odluka, u kojoj će to biti dodatno objašnjeno, premda je po Kristiću sve već dovoljno jasno.

-I premda je već sad sve jasno, u gradskoj upravi to svjesno rade. Jer mi sad ne znamo koliko točno imamo autotaksi vozača na području Dubrovnika. Možda imamo 200 dozvola, a 600 vozača, jer se s tri vozača može pokriti vožnja 24 sata dnevno – kaže Kristić.

Dozvole istekle, odluka na snazi
Htjeli smo, stoga, provjeriti kakva je praksa kod tri grupacije: ‘Žutih’, ‘Narančastih’ i ‘Plavih’.
-Naši taksisti to ne rade. Mi se pridržavamo odluke Grada Dubrovnika. Dakle, vozi samo onaj tko ima dozvolu i tako će biti dok god sam predsjednik. A kako sam saznao, kod drugih to nije slučaj. Neki od tih ‘dodatnih’ nisu čak ni iz Hrvatske, a voze po GPS uređaju, a ne poznavanju ulica – ističe Božo Miletić, predsjednik Udruženja obrtnika autotaksi prijevoznika Dubrovnik, tzv. ‘Žutog taksija’.

-Grad Dubrovnik utvrdio je pravilo ‘jedna dozvola – jedno vozilo – jedan vozač’. Iako su dozvole istekle 28. travnja ta je odluka još uvijek na snazi. I mi se toga držimo, jer je to po zakonu – tvrdi Maro Bratoš, prvi čovjek Taxi Ragusa Dubrovnik, tzv. ‘Narančastog taksija’. Situacije u kojima se više vozača vodi na jednu dozvolu smatra samovoljom.

-Pred desetak dana dogodila se prometna nesreća u Lapadu, u kojoj je bio uključen vozač taksija koji preko dana radi u javnoj službi, a po noći taksira na crno – dodaje Bratoš.

‘Plavi’ ne vide ništa loše
-Moguće je da više vozača vozi na jednoj dozvoli. Tko to brani? Koji to zakon može obrtniku zabraniti da zaposli ljude? Sve je to normalno i po zakonu. Pa i u Zagrebu, Splitu i Rijeci na jednu dozvolu radi više vozača. Pa i iz Vlade je rečeno kako je za napredak gospodarstva bitno zaposliti što više ljudi -rekao nam je Ivica Smoljko, čelna osoba ‘Plavog taksija’.

-Po zakonu vozač ne smije voziti više od 9 sati, ali auto smije biti na cesti 24 sata. Normalno je to jer auto treba maksimalno iskoristiti – smatra Smoljko. Najavljenu novu odluku smatra protuzakonitom u 40 posto odredbi.

-Zašto tu novu odluku nisu poslali na suglasnost u Ministarstvo prometa? Mi imamo dopis ministarstva da je odluka protuzakonita. Ta nova odluka rađena je po željama, a ne po zakonu. A prepoznat će se oni po čijim željama je rađena – kaže Smoljko, dodajući kako će biti protiv takve odluke Gradskog vijeća dok god iz ministarstva ne stigne suglasnost.

Pročitajte još

MARKO GILJAČA O PRVIM IZLAZNIM ANKETAMA Prvog Srđevca u Saboru ćekat ćemo do dugo u noć

Dulist

POKRENUTA JAVNA NABAVA Gradit će se novi boćarski dom u Gospinom polju

Dulist

‘Neboderko’ od ponedjeljka s deset dodatnih polazaka!

Dulist