Natrag
24.8.2017 10:52

facebook

twitter

google

rss

dulist

ODRŽAN PANEL ZA STUDENTE RIT-a ‘Dubrovnik nije samo Game of Thrones’

26.11.2014 @ 17:28 Mia Njavro Aktualno
8;8

Podijelite:

Stručni panel nazvan ‘Nova definicija luksuza’ održao se danas u Kinu Sloboda s početkom u 14 sati u organizaciji RIT Croatia.
Ovaj panel fokusira se na temu od iznimnog značaja za Dubrovnik, promociju izvrsnosti u travel i ugostiteljskim industrijama, te su govornici raspravljali o nekim od najbitnijih tema u ovoj branši – što je zapravo definicija luksuza, koliko je autentičnost važna u promociji i generiranju jače turističke i travel potražnje, te u konačnici kako utječe tehnologija na sve ove aspekte zajedno.

Troje govornika koji su raspravljali o ovome su Alan Mandić, osnivač i direktor Secret Dalmatia, Zoran Pejović, suosnivač i izvršni direktor Paradox Hospitality, te Mark Thomas, počasni britanski konzul u Dubrovniku, uz to pisac i savjetnik.

Skup, kojeg je moderirao Domagoj Nikolić, predavač na RIT Croatia, kroz panele je imao za cilj razmijeniti znanja i stručna mišljenja i kao što je bilo planirano, iznjedrene su konkretne smjernice za truristički i ukupni razvoj Dubrovnika, te turistički razvoj države u cjelini.
Tako su se ‘zavrtile’ aktualne teme poput one kako je digitalna revolucija utjecala na kulturu putovanja, autentičnosti uz podršku tehnologije, je li autentičnost novi luksuz, koje su razlike, a koje pak sličnosti između putnika i turista, te kako sudjelovati u razvoju jedinstvenih vrijednosti za putnike.

– Za svoje korisnike radim takozvali ‘travel design’, gdje uklapam sve, od kulture i baštine, do hrane i života s lokalcima, kroz upoznavanje ljudi. Moji klijenti upoznavaju moje zaposlenike i prijatelje, stvara se bolji kontakt i bolje se upoznaje lokala zajednica – kazao je Alan Mandić.

Naglasak je na tome koliko se turizam mijenja. Nije više važno vidjeti najbolje, najbolji hotel, najbolji rent-a-car, luksuz i luksuz. Radi se o tome da sada posjetitelji žele upoznati lokalce. Ljudi koji putuju zapravo imaju sve, a ono što im nedostaje je iskustvo te zemlje koju su posjetili. Način života i razmišljanja, kroz interakciju s lokalcima. To se sad formira, scena se mijenja, milijuneri se žele upoznati s lokalcima i nisu impresionirani bogatstvom i luksuzom, već pomno skrojenim itinerarima, rečeno je na panelu.

Pišite blog! Ljudi vole takav, bliži kontakt s destinacijom u koju dolaze. Ne vole niti žele nešto umjetno, budite iskreni i pišite o onome što se vama sviđa, na taj način će se sviđati i vašim posjetiteljima. Budite svoji – poručili su među ostalim govornici mladima okupljenima u Kinu Sloboda.

Zaključak se bazira na ‘dva reviewa’

Naime, jedan od važnih aspekata današnjeg turizma su naravno, društvene mreže, mjesta gdje vas mogu pohvaliti ili vam ugroziti reputaciju, a primjer koji su spomenuli govornici je web stranica TripAdvisor, društvena mreža Instagram, Facebook i slično.  Uz to, rečeno je na panelu, ljudi više nemaju toliko znanja o destinaciji kao što su prije imali, skupljali, stoga im se kao posjetiteljima treba ponuditi više interaktivnosti. Gosti traže autentičnost, tek onda ide istraživanje o destinaciji.

– Sve se svodi na to da gost pročita dva ‘reviewa’ na TripAdvisoru ili anonimnom blogu i prema tome donese početni zaključak o destinaciji. A sad, to može biti ili katastrofalno ili savršeno – rekao je Zoran Pejović.

– Imamo goste iz svih aspekata društva, osjećamo tako veliku promjenu, danas se više ne mogu vidjeti ljudi koji oblače odijelo kako bi pošli u restoran, već su restorani postali pristupačni svima. Turistička scena je više ‘casual’, a svi vi koji poželite ostati u ovoj branši, držite to na umu. Klijenti će se mijenjati, pa se morate mijenjati i vi – kazao je Pejović.

Bolje Got, nego ništa

Napomenuto je također i kako ljudi dolazeći u destinaciju kreiraju sjećanje o njoj. Stoga je vrijeme razglednica zamijenilo vrijeme beskrajno puno fotografija koje se objavljuju upravo na društvenim mrežema, kazao je Mark Thomas.

Nezaobilazna je bila i rasprava o Dubrovniku kao ‘Game of Thrones’ destinaciji, odnosno je li GoT izvstan impuls ili ‘tek jedina reklama’ o Dubrovniku.

S jedne strane, složili su se sugovornici, bolje je imati bilo kakav, nego nikakav glas o Dubrovniku kao destinaciji, no Game of Thrones je sada postao jedini način da ljudi prepoznaju Dubrovnik, kao King’s Landing.

– Pokušavam stremiti k tome da ljudi ne vide Dubrovnik samo kao ‘Game of Thrones’, tu su stoljeća i stoljeća povijesti i bogata kulturna ponuda, a sve se svelo na ‘OMG, King’s Landing!’. Dubrovnik nije samo GoT i rat – kazao je Mandić.

No, Thomas je kazao da je i to bolje nego ništa, navodeći primjer iz New Yorka, kada je pitao mladića od 18 godina zna li što je Dubrovnik i Hrvatska, a znao je tek kad mu je rečeno ‘King’s Landing’.

– Moramo prihvatiti činjenicu da Dubrovnik jest King’s Landing, to uopće nije loše, znati Dubrovnik po serijalu. Ispočetka sam bio deprimiran, u smislu zašto pobogu ovaj mladić zna Dubrovnik samo po 5 godina starom serijalu, ali onda sam shvatio – bolje išta nego ništa – kazao je Thomas.

Također je na panelu dodano i to kako se uvijek treba i prilagoditi trendu, ali istodobno taj trend i produbiti, poboljšati, no kako ne treba pretjerivati.

Uvijek se ide ‘easy way’, a time, mislim, gubimo kvalitetu. Nekim destinacijama se to već dogodilo. Pogledajte Veneciju – rekao je Pejović, dodavši kako je teško održavati balans među profitom i kreiranjem pozitivne slike o destinaciji.

Što definira luksuz za klijente ‘dubljeg džepa’? Oni žele biti lokalci i imati to iskustvo i zato dolaze k nama, jer smo jezično relativno bez barijere za njih, ljubazni smo, nudimo im mnoštvo usluga i omogućujemo im da ‘žive s nama’, zaključeno je na panelu.

 

 

Komentari





O autoru: Mia Njavro

Diplomirana novinarka i magistrica komunikologije. U slobodno vrijeme pišem, u radno vrijeme pišem. Prestala sam skupljati salvete, a najčešće se bavim temama od životne važnosti, kao što su filmovi, glazba i društveni mediji.

Iz rubrike
Impressum |  © 2013 dulist d.o.o. Sva prava pridržana