Aktualno

NIKOLA KNEŽIĆ O MARINI U SLANOM: Tražimo samo da se ono što smo dogovorili formalizira sporazumom

NIKOLA KNEŽIĆ O MARINI U SLANOM: Tražimo samo da se ono što smo dogovorili formalizira sporazumom

ACI nije ispoštovao sve dogovore koje smo imali, što usmene, što pismene i oni to dobro znaju.

Do jučer do 14 sati bili su s nama u pregovorima koje su tada raskinuli i krenuli u medijski napad. Mi smo za tu marinu napravili sve što se moglo, doveli smo kanalizaciju, vodu, struju, telefon, javnu rasvjetu, dozvolili im da rade tijekom sezone bez zabrane radova, povećali tonažu kamiona, sve što se moglo dati, mi smo im dali i trpjeli gradilište dvije godine da bi oni sad na kraju, 5 do 12 nama otkazali Sporazum za izgradnju ceste – govori nam načelnik Općine Nikola Knežić, objašnjavajući cijelu priču oko izgradnje pristupne ceste za ACI marinu u Slanom, zbog koje, barem kako tvrde iz ACI-ja, marina ne može dobiti uporabnu dozvolu.

Knežić napominje kako je obveza investitora izgradnja dvotračne ceste s nogostupom sukladno Studiji utjecaja na okoliš, Urbanističkog plana uređenja, ali i svih dosadašnjih dogovora između dvije strane, i to je ACI, tvrdi, znao od samog početka.

-Svi ljudi koji išta odlučuju u ACI-ju, od šefa investicija, pravne službe, direktora marina, voditelja projekta do nadzora, te župana i ministra, svi su s tim upoznati samo što oni tvrde suprotno jer namaju papir, nema pisanog dokaza. No, postoji Sporazum kojeg su nam slali jučer u kojem piše da je neosporno da se po urbanističkom planu mora napraviti cesta, da će ACI platiti dokumentaciju, sufinancirati cestu itd. Pa zašto onda na to pristaju kad nemaju obvezu kako tvrde – ističe Nikola Knežić.

No, iz ACI-ja ističu kako sukladno zakonskoj regulativi samo Općina može biti investitor za zahvat prometnice.
-Općina može izgraditi cestu, ali oni mogu sufinancirati gradnju i to u iznosu od 70 posto. Oni su napravili marinu u dogovoru s nama i u njoj imaju 100 parkirnih mjesta, a s čime bi trebali doći do njih, helikopterom? – govori nam Knežić, a na pitanje kako će se nastala situacija razriješiti odgovara:

-Kad potpišu Sporazum o sufinanciranju ceste, dozvolit ćemo im privremeni spoj na postojeću cestu, koja nije adekvatna, do izgradnje nove i tada će se otkloniti jedan, naš uvjet, a što je njima s drugim uvjetima za uporabnu dozvolu, mi to ne znamo. Koliko znam nisu isposlovali još neke uvjete. Njihova priča da mi nešto tražimo protuzakonito je potpuno bezpredmetna. Oni imaju postojeće dozvole, ako su po njima sve napravili sukladno zakonu, dobit će uporabnu dozvolu, a ako njima nešto ne paše s papirima pa ne možemo im mi tu pomoći – govori Knežić dodavši kako je ACI od prvog dana znao za obvezu izgradnje nove pristupne ceste te mu nije jasno što se danas tome čude.

-Prije 12 godina, kad ACI uopće nije bio uključen u cijelu priču, dakle još dok je Općina radila urbanističke planove i spremala sve za koncesiju, tada je u Studiji utjecaja na okoliš napisano da je obaveza investitora marine da izgradi sebi pristupnu cstu u dvotračnom profilu. Znači od tad seže ta obveza i oni sve to znaju. I sve su to s nama dogovarali više puta. Pitam ja vas zašto su financirali projektnu dokuemntaciju za tu cestu ako nemaju obvezu. Uzeli su projektanta, potpisali s njim ugovor i platili mu da za Općinu projektira cestu. Jesu li to radili u dogovoru s nama ili bez nas? Kako sad kažu da se ništa nismo dogovarali kad smo se sve dogovarali – govori načelnik, dodavši kako se potvrda cijele priče može potražiti od svjedoka, od župana i ministra Butkovića. Napomenuo je i kako je Uprava ACI-ja još jučer u Ministarstvu obećala sufinanciranje ceste u omjeru 70:30, a nakon toga ne žele potpisati sporazum.

-Oni imaju obvezu prihvatiti sufinanciranje ceste u iznosu od 70 posto. Prihvatiti, ne napravit to odmah, nego kad bude pa i u fazama. Nitko ih ne prisiljava na nešto danas, samo da se to što se niz puta pregovaralo za stolom sada formalizira sporazumom. I to nije stvar od jučer. Naime, mi već mjesec dana intenzivno komuniciramo jer tad su naprasno prekinuli ugovor s projektantom bez objašnjenja. I samim tim nama pokazali da svi dogovori koje imamo neće biti ispoštovani. Napomenut ću i kako je ovo Odluka Općinskog vijeća. Ako ona nije legalna, neka poduzmu pravne korake i neka traže od suda suspenziju te odluke. Mi samo radimo ono za što nas je zakon ovlastio. Ako radimo nešto protupravno, to treba utvrditi sud. Moje pitanje je zašto se marina otvara 1. srpnja 2016. kad je rok za izgradnju bio 1. lipnja 2015. Što ćemo s tih 13 mjeseci viška u radovima? Da ne govorimo o uništenim cestama kroz mjesto. Mi smo imali lošu, malu cestu, i nju smo slomili da bi se dogodila marina. Sad kad kažemo napravimo cestu na korist svima, oni kažu ne. A prvo su rekli da i to niz puta – objašnjava dalje načelnik Knežić dodavši kako je Općina 7, 8 godina intenzivno radila i pripremala dokumentaciju za ovu marinu.
-Zašto bismo pripremali tu investiciju da bismo sad na kraju išli nekoga zaustaviti? – zaključuje Nikola Knežić.

 

Pročitajte još

U Dubrovniku se održava 25. Europsko prvenstvo u parskom gou

Dulist

[FOTO] Na Orsanu započeli radovi za hangar VK Neptuna

Dulist

OD PETKA NA KIOSCIMA Čeka vas novi broj DuLista!

Dulist