Kultura

NATAŠA DANGUBIĆ Shakespeare je veliki pisac, ali je tim teže raditi ga!

Nataša Dangubić

Ove subote u Kazalištu Marina Držića održat će se premijera ‘Na sveta Tri kralja’, autora Matka Sršena prema tekstu Williama Shakespearea, a u režiji Ivice Kunčevića.

Tako će se neraskidiva veza Dubrovnika i Shakespearea obnoviti i potvrditi 17. siječnja, a povodom toga početkom tjedna održana je i konferencija za medije kako bi se ovo vrijedno djelo predstavilo, što su i učinili sudionici predstave, a posebno za DuList svoje je dojmove o predstavi podijelila dubrovačka glumica na zagrebačkoj adresi – Nataša Dangubić.

Što publika može očekivati od predstave?

Prvenstveno jednu pametnu predstavu! U ovoj predstavi nama glupog, primitivnog humora, već je tu učinkovit, elegantan, dubrovački humor, u maniri Držića. Nadam se da će publika osjetiti to, taj humor, tog Držića na sceni… Sve što čujem od publike ovog grada je kako dugo nije bilo dubrovačkog na sceni. A nema ga ni na ulicama… Pa ne bi bilo loše da ga malo ‘gojimo’. Čula sam za Kolarin, amatersku družinu koja se trudi zadržati naš duh i silno im želim vidjeti predstavu te im čestitati na održavanju i trudu te inicijativi koju su pokrenuli. Želim im puno uspjeha! A da se vratim na ‘Na tri kralja’, vrlo ugodno radimo, ozbiljno, ali ugodno. Kunčević je osoba koja štedi vrijeme, odnosno ne gubimo vrijeme. Kad se radi se radi. Na probi se ne razgovara, ako ima pitanja, ona na red uglavnom dolaze kasnije. Dakle, sjajno je raditi s njime!

Kada ste se uputili u ovaj projekt, koji je bio Vaš prvi dojam o predstavi ‘Na tri kralja’?

Matko je napravio adaptaciju teksta Williama Shakespearea ‘Na tri kralja’ briljantno, on je to adaptirao na dubrovački s cijelim dubrovačkim kontekstom koji ide uz to. Sad ono što bi kod Shakespearea bila Viola, cura koja se pretvara u dečka, s raznoraznim zapletima, to sam ja u Dubrovniku – Pera. Isto tako, pojavljuju se tu jako dobri i duhoviti zapleti, svakakvih spolova prema svakakvim spolovima. Ukratko, moderna je, zanimljiva i dobra predstava. Zatim, u njoj ima plesnih elemenata kad je ples na Dvoru. Predstava nije plesna, već kad se događaju neki zapleti, ples je prisutan. Zato su tu fantastični koreografski pokreti koje je napravila Zrinka Japunčić. Pa ostali… Ma super!

Kako gledate na ovu adaptaciju Shakespearea?

Shakespeare je veliki pisac, ali je tim teže i raditi ga. On je napisao neke vrlo ozbiljne stvari. Stih s kojim se glumci susreću je zahtjevan i u adaptaciji je u rimi, vezan. Dakle, govorimo ne obične, govorne rečenice, već stih, i to je on adaptiran na dubrovačku i to ga još uz to i publika mora razumijeti. Briljantno! Svaki stih ima stvarno 12 slogova i u rimi je. ‘Krvav’ posao.

Vi ste sad na putu Zagreb – Dubrovnik. Koliko je zahtjevno raditi na dvije lokacije?

Jezivo mi je zahtjevno, posebno mi je zahtjevna činjenica da sam svako dva dana u avionu! Ne volim letjeti niti želim opisivati kako to zapravo izgleda. Zapravo, to mi je najteže od svih zadataka koje imam vezanih za moj posao. Igram u Zagrebu, pa se vraćam tu, pa Dubrovnik – Zagreb – Nova Gradiška i tako stalno điravam. A letovi zimi su, pa znate i sami kakvi… Dakle, te stvari su komplicirane, ali mi je iznimno drago raditi u Gradu. Sa svime ostalim se automatski lakše nosim. Posljednji put sam bila u Dubrovniku prije desetak i više godina, što se tiče posla, kad smo s Ivicom Kunčevićem radili ‘Pometa’. Bilo je davno!

Imate li nekih novih projekata?

Paralelno ne radim ništa novo, to jest probe imam samo u Dubrovniku, no radim puno predstava. Sad je izišla nova predstava, 5žena.com, u kojoj igra nas pet, to jest sad već deset žena, jer je interes publike za njom nevjerojatan, pa je de facto igramo dvaput dnevno u Krempuhu. Na repertoaru imam općenito puno predstava, zato mi nije problem raditi. Ukratko, volim raditi. Recimo, da radim nešto drugo, vjerojatno bi mi bilo puno teže. A i dala sam si ‘olakšicu’ kad sam rodila, odnosno nisam htjela uzeti više od dva projekta godišnje jer sam htjela biti s Lolom, svojom curicom. A sad kad je krenula u školu, rekla sam sebi: ‘Dobro je, sad mogu i više projekata!’. Inače, malena putuje svuda samnom i usklađujem se prema njezinim zimskim praznicima. Ima sedam godina i ne mogu je ostaviti samu tipa mjesec dana.

Vaša ljubav – Dubrovnik?

Vraćam se koliko me zovu, više sporadično nego stalno. Tu mi je obitelj, a ja sam baš obiteljski tip. Volim vidjeti svoju nonu, to je onaj dio života koji se ne ostavlja tako lako!

Nedostaju li vam ‘ekranizirani’ projekti, na primjer uspješna serija ‘Bitange i princeze’?

Pa nedostaju! Prvenstveno i iskreno – financijski. S kazalištem, koliko god se ‘upela’ i putovala gore-dole, nikad neću zaraditi toliko novaca koliko sam zarađivala snimajući seriju. U tom financijskom pogledu, to je komod, a ‘Bitange i princeze’ su mi bile i od gusta za raditi.

Pa, ima li štogod novo na vidiku?

A ne, to neću još govoriti! Uvijek se nešto ‘šuška’ i uvijek nečeg ima.

A filmovi?
Za njima ne patim toliko… Zapravo, leži mi svaki tip glume, ali kazalište je ipak – moja ljubav! Sve iz ljubavi radim u kazalištu. Ne mogu reći da ne volim snimati, ali kako se kaže, nije mi toliko ‘napeto’. Volim žive ljude kraj sebe, vidjeti kako oni reagiraju na sceni. Kad dođeš na premijeru svog filma, zaštićen si na neki način, središ se, obučeš i dođeš na premijeru. A predstava, ona se igra da se igra, da živi. Predstava mora igrati više od deset izvedbi, inače je to smrt teatra. Uostalom, jednako se namučiš i kad se igra sto i kad se igra deset puta!

Natasa-Dangubic-02
Tko se krije iza predstave?
Duh i ruho Dubrovnika

Kako bi cjelokupna predstava zaživjela u duhu i ruhu Dubrovnika pobrinuli su se scenograf Ivica Prlender, kostimografkinja Danica Dedijer, dizajner svijetla Zoran Mihanović te autori glazbe Ivo Letunić i Konrad Lovrenčić. Veliku ulogu na sceni i van nje iznijela je koreografkinja Zrinka Japunčić koja je svojim znanjem scenskog pokreta doprinijela da svi u predstavi zaigraju kao jedan. U ulozi kneza je gostujući glumac Zijad Gračić, a tu su i ‘domaći gosti’ Nataša Dangubić i Maro Martinović koji su potpomogli uigrani ansambl Kazališta Marina Držića. U cjelokupnoj podjeli su još: Branimir Vidić, Frane Perišin, Izmira Brautović, Glorija Šoletić, Zdeslav Čotić, Mirej Stanić, Hrvoje Sebastijan, Boris Matić i Nika Burđelez. S obzirom na zahtjevnu predstavu, osim ansambla i gostujućih glumaca na velikoj sceni KMD-a u “Na Sveta tri kralja” zaigrat će i Joško Gverović, Ivan Perić te plesačice iz Plesnog studija Lazareti – Petra Japunčić i Jelena Baričević.

 

Pročitajte još

U ‘Noći tvrđava’ obiđite tri utvrde dubrovačkog fortifikacijskog sustava

Dulist

Dubrovački muzeji pozivaju na radionice izrade i ukrašavanja keramike

Dulist

TRIBINA ‘POGLAVLJE FESTIVAL KARANTENA’ Art radionica Lazareti obilježava 35 godina postojanja

Dulist