Natrag
25.7.2017 12:41

facebook

twitter

google

rss

dulist

Kvalitetom se može i pored Kineza

22.4.2012 @ 10:03 Dulist Zanimljivosti
3;3

Podijelite:

Kolekcija umjetničkih suvenira „Ponesi me sa sobom“ dubrovačkog umjetničkog obrta Be°Craft osvojila je nagradu na jedinom specijaliziranom sajmu za suvenire u Hrvatskoj KvarnerEXPO.

Već prepoznatljivi kolorit i tehnika fuzije stakla dubrovačkog dizajnera Nika Čučkovića i Ive Jurić dobio je još jednu potvrdu visoke kvalitete proizvoda, kojima od 2004. godine uspješno konkuriraju većinom kineskoj ponudi „sjećanja“ na Dubrovnik i cijelu obalu.
 
TREĆA, DRUGA…
 
– U Opatiji izlažemo od prve godine njegova postojanja i već smo 2008. godine osvojili 3. nagradu. Sada smo dobili 2. nagradu i stoj kategoriji – umjetnički suvenir pa bismo za koju godinu mogli dobiti i prvu – govori nam Iva, ističući kako se nagrade dodjeljuju u tri kategorije; uporabni suvenir, hrana i umjetnički suvenir.
– Predstavljanje na sajmu organizira i subvencionira županijska Obrtnička komora koja financira kompletan trošak sudjelovanja na sajmu. Radimo i druge proizvode od stakla i keramike, a umjetnički suveniri su organizirani u kolekciju koja se mijenja i nadopunjuje svake godine – govori nam Niko Čučković.
Najprepoznatljiviji suvenir Be°Crafta svakako je brod, koji je bestseller, a uz njega su tu ribice na žalu, kućice na žalu, magneti, keramika, šalice, svijećnjaci… Ukupno petnaestak suvenira koji svi nastaju u obiteljskoj radionici na Pločama, u kojoj osam vrijednih ruku proizvodi sve one maštovite staklene proizvode. Uz Nika i Ivu, obiteljsku atmosferu u ovom obrtu oplemenjuju Pavo Ivanković i Marijana Radić.
 
LIMITIRANI VREMENOM
 

Uspostavili smo brojne kontakte izvan Hrvatske, povremeno šaljemo naše proizvode u Englesku i Španjolsku, ali kad izvoziš manje količine, cijene transporta i administracije pri izvozu su velike, a mi nemamo toliku proizvodnju kojom bi mogli pokrenuti veleprodaju u inozemstvu

Njihove suvenire može se kupiti diljem Hrvatske u više od pedeset probranih suvenirnica u turističkim mjestima od Dubrovnika do Istre te u Zagrebu i Slavoniji.
– Ako se baviš branšom suvenira, mislim da danas moraš znati za Be°Craft. Postali smo prepoznatljivi, sudjelujemo na sajmovima i često smo u medijima. Predstavljali smo Hrvatsku 2009. godine na Sajmu rukotvorina u Portu. Hrvatska je bila zemlja – partner, a mi smo se predstavili sa štandom u organizaciji našeg veleposlanstva u Portugalu. Dosta uspješno radimo sa agencijama, uspostavili smo brojne kontakte izvan Hrvatske, povremeno im šaljući naše proizvode u Englesku i Španjolsku. Međutim, kada imaš manje količine, cijene transporta i administracije pri izvozu su velike, a mi nemamo toliku proizvodnju kojom bi mogli pokrenuti veleprodaju u inozemstvu. Zapravo čekamo da uđemo u Europsku uniju pa će sve to biti lakše zakonski uređeno. Limitirani smo i vremenom jer 15 tisuća artikala godišnje nije lako napraviti. Cijelu zimu traje proizvodnja, a radi se i ljeti, uz prodaju i distribuciju – govori nam Niko Čučković.
 
GRAD UKINUO POTPORU
 

Vlasnici suvenirnica opterećeni su ogromnim najmom i nametima poput, te uz sezonalnost posla u relativno kratkom periodu moraju imati veliki obrt prihoda. U tom moru kineskih proizvoda postoji niša ljudi koji cijene autorski rad i koji će radije odabrati nešto skuplji i kvalitetniji proizvod. Kvalitetom se može konkurirati i ako se disperzira tržište

Proizvodnih djelatnosti u Dubrovniku je malo, ali primjer Be°Crafta pokazuje da se dobro promišljenim proizvodom, kvalitetom i predanim radom može uspjeti. Ističu kako imaju odličnu potporu u radu od strane Obrtničke komore i Hrvatske gospodarske komore, gdje su uvijek naišli na susretljivost i pomoć, te bi im osigurali informacije, veze i kontakte.
– Potporu od Grada smo godinama imali kroz program tradicijskih obrta, koju od promjene vlasti više nemamo. Ukinuta nam je. A mi smo jedini certificirani umjetnički obrt u Gradu. Taj certifikat izdaje HOK po vrlo strogom pravilniku. Kada smo podnijeli zahtjev, došla je šesteročlana komisija u kojoj su, uz činovnike bili i umjetnici i profesori kojima smo pokazali radionu i cijelo jutro im objašnjavali proces nastajanja naših proizvoda, kako bi dokazali da je riječ o autorskom radu, a ne kupnji polugotovih proizvoda koje bi mi samo bojali – objašnjava Niko, a rezultat je činjenica da su jedini umjetnički obrt u Gradu.
 
DIO TURISTA CIJENI AUTORSKI RAD
 
Kada smo došli na aktualnu temu ponude suvenira u dubrovačkim trgovinama, koja je većinom uvoz iz Kine, dobili smo zanimljiv odgovor.
–  Ne može se kriviti vlasnike trgovina koji su u Dubrovniku opterećeni ogromnim najmom i nametima poput spomeničke rente. Također je riječ o sezonalnoj prodaji koja je vezana uz broj turista u Gradu pa u relativno kratkom periodu moraju imati veliki obrt prihoda kako bi se pokrili. Kako konkurirati tome? U cijelom tom moru kineskih proizvoda postoji niša ljudi koji cijene autorski rad i koji će radije odabrati nešto skuplji i kvalitetniji proizvod, nego kinesku robu koja mu se nudi u svakoj destinaciji na kružnom putovanju od Grčke ili Turske preko Dubrovnika do Italije. U tome se snalazimo dosta dobro – govori Niko Čučković.
– Kvalitetom se može konkurirati, ako se disperzira tržište. Da smo orijentirani samo na Dubrovnik, ne bismo mogli. Dosta ovisi i o vlasnicima suvenirnice koji moraju biti dobri trgovci. Naši su proizvodi više predstavljeni u suvenirnicama u kojim prevladavaju hrvatski proizvodi, jer ima ljudi koji ciljano koncipiraju trgovinu sa suvenirima koji imaju estetsku vrijednost – zaključuje Iva Jurić.
Njihov primjer i brojne nagrade koje su osvojili od osnivanja 2004. godine do danas, svjedoči kako se s kvalitetnom idejom i sustavnim radom može pronaći mjesto na tržištu preplavljenom uvoznim proizvodima, pa i  kad je riječ o suvenirima.
 

ŠTO SVE PROIZVODE?
Za posebne prigode

Suveniri su u Be°Craftu samo jedan dio proizvodnje. Posljednjih godina često rade dizajnersko posuđe za restorane, koje se razvija zajedno sa chefom. Riječ je o malim količinama koje se rade za probrane restorane koji žele pružiti poseban doživljaj gostu. Jako su im dragi radovi na sportskim nagradama, poput trofeja za RedBull, medalje za Divlju ligu… Također rade konfete za vjenčanja, radove po narudžbi, uglavnom skulpture od stakla za neke posebne prigode. Radili su i nekoliko instalacija u prostoru, kombinirajući staklo i svjetlo, aplikacije stakla na javnim mjestima.
– Tehnika u kojoj radimo je fuzija stakla i murano staklo upotrebljavamo u 90 posto naših proizvoda. Ono pruža veliku paletu boja koja nam odgovara i visoku kvalitetu. Izgradili smo prepoznatljiv dizajn, u što jako puno ulažemo. Kao i u prateći marketing, katalog, web stranicu i ostale promotivne materijale koje sve radimo sami – ističu iz Be°Crafta.

 

SUKOB IDEJA
Tradicijsko – autorsko

Saznajemo kako se u Be°Craftu često susreću s problematičnim odnosom prema suveniru ili bilo čemu što se nudi turistima. Naime, mnogi smatraju da sve mora biti tradicijsko i uglavnom se smatra boljim od autorskog!? Htjeli su aplicirati na neke natječaje za suvenir u gradski TZ, ali su im rekli da njihov brod nema veze s dubrovačkom tradicijom. Oni pak smatraju da autorski rad ne smije biti manje važan, jer se na njemu grade temelji za buduću prepoznatljivost. Nije problem napraviti suvenir u obliku karake, ističu, ali takve stvari rade samo po narudžbi, dok njihove kolekcije žele da budu prepoznatljivog mediteranskog motiva.

 

PLANOVI ZA BUDUĆNOST
Obrt s webshopom!

Svake godine u Be°Craftu rade na poboljšanju proizvoda, ali i marketinga. Uskoro će predstaviti novu web stranicu s webshopom. To im daje jednu višu razinu u prezentaciji, jer su, ističu jedan od rijetkih obrta koji ima svoj webshop.
– Idemo korak po korak, ali nemamo potporu da već sada investiramo u veći proizvodni pogon, što će nam dugoročno definitivno trebati. Posao raste iz godine u godinu, a mi smo ovdje prostorno limitirani, dok bi tržište moglo prihvatiti još više proizvoda kada bismo ih mogli proizvesti – ističe Niko Čučković.

 

Komentari





O autoru: Dulist


Iz rubrike
Impressum |  © 2013 dulist d.o.o. Sva prava pridržana