Natrag
18.10.2017 23:59

facebook

twitter

google

rss

dulist

Izabrani ovogodišnji laureati Grada Dubrovnika

27.1.2014 @ 8:52 Nikša Miletić Grad / Politika
46;46

Podijelite:

U 9 sati počela je peta po redu sjednica Gradskog vijeća u ovom sazivu. Na dnevnom redu su 23 točke dnevnog reda, od subvencija za autoceste, do pravila za ugostitelje i preuzimanja Kneževa dvora i Muzeja Rupe.

TIJEK SJEDNICE:

16:10 Sjednica je završila proglašavenjm laureata Grad Dubrovnika. Nagrada Grada Dubrovnika ove godine ide prof. Branki Capurso, GD Crvenog Križa te Društvu za zaštitu životinja. Nagrada za životno djelo ide Ivu Felneru, te posmrtno Ivani Burđelez, bivšoj predsjednici dubrovačkog ogranka Matice Hrvatske

15:40 Do zaključenja natječaja za v.d. ravnateljiće Dubrovačkih knjižnica imenovana je stara ravnateljica Vesna Čučić.

15:28 U raspravi o prepuštanju Kneževa dvora i Muzeja rupe za raspravu se javio HSLS-ov Ivo Gjaja i iznio nekoliko svojih ‘prijedlog’ poput staklenog tunela od Komarde do Lokruma ili tarace na Kneževu dvoru na kojoj Dubrovački dogovor može jesti ručak. U riječ mu je upala i potpredsjednica GV-a Olga Muratti na što je Gjaja ‘eksplodirao’.

– Ja vas molim da me ostavite na miru. Jedva čekate da se vratite ovdje za govornicu, nađite nekog drugog da mu upadate u riječ – odgovorio joj je Gjaja.

Igor Miošić je za govornicom rekao kako mu je nevjerojatno obrazloženje da će Europski parlament preuzeti vlasništvo nad tim zgradama, te kako mu nije jasno što znači da Grad ne želi da se Muzeji zaduže pa zbog toga izgube Knežev dvor.

-Kako bi se to moglo dogoditi, jednostavno mi nije jasno – rekao je Miošić.

Prijedlog je usvojen sa tri glasa protiv i dva suzdržana.

15:20 16. točka dnevnog Prijedlog zaključka o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja kojem će se povjeriti obavljanje poslova nabave i isporuke građevnog materijala za male komunalne poslove po gradskim kotarevima i mjesnim odborima na području Grada Dubrovnika za 2014. i 2015. godinu podignula je strasti u gradskoj vijećnici. Naime za posao vrijedan oko 4,4 milijuna kuna izabran je Frendy d.o.o., u vlasništvu Vide Matića, HSS-ovca i bivšeg gradskog vijećnika te stranke.

-Zašto se natječaj nije objavio u nijednom lokalnom tjedniku – pitala je DOlores Lujić ispred HL.

-Natječaj je raspisan 20.12 u Slobodnoj Dalmaciji kako ga nitko drugi osim Vide Matića (HSS) ne bi vidio i ne bi mogao na njega javiti – rekao je Miošić.

HSS-ov Esad Ćustović sa govorice je odlučio odgovoriti na ovakve navode.

-Ovdje su ispunjeni svi zakonski uvjeti i ne vidim ništa sporno, već je sve na osobnom nivou – rekao je Ćustović.

Matko Bupić rekao je kako je ovaj natječaj u najmanju ruku sumnjiv.

Gradska pročelnica Anita Burić rekla je kako je natječaj objavljen u Slobodnoj Dalmaciji jer zakon kaže kako mora biti objavljen ‘u dnevnom tisku i na oglasnoj ploči’ Grada.

Za riječ se javio i HSS-ov zamjenik gradonačelnika Željko Raguž koji je rekao kako ‘Frendy te poslove dobiva već deset godina i kako ne vidi u čemu je sada problem’.

-Kada marina Frapa dobije nešto mimo naše tvrtke dignemo se na zadnje noge, sad kad dobije posao naša firma problem je jer je stranka na vlasti – rekao je Raguž na što mu je Božo Memed uzvratio kako ‘marina Frapa posao nije dobila po zakonu’.

14:41 Prijedlog pravilnika o izboru i nagradi Grada Dubrovnika za najboljeg volontera ipak nije povučen s dnevog reda. Iako je to traženo kako bi vratio na dnevnu doradu zaključeno je kako za tim nema potrebe. Prihvaćen je prijedlog da se nagrada ubuduće zove Vlaho Brangjolica, kao i da će se nagrada dodijeljivati za ‘volontera godine’ umjesto najboljeg volontera.

14:25 Kao što je najavljeno na posljednjem kolegiju gradonačelnika na ovoj sjednici Gradskog vijeća usvojen je i Prijedlog pravilnika o subvencioniranju cijene cestarina autoceste A1 za I skupinu vozila na relaciji Ploče-Zagreb-Ploče. Prema Pravilniku koji će se naći pred vijećnicima za tu namjenu izdvojeno je milijun kuna, a kako bi ostvarili pravo na subvenciju u Upravnom odjelu za za poduzetništvo, turizam i more potrebno je tražiti kupon koji se predaje na ovjeru na izlaznim postajama u Zagrebu i Pločama. Valja napomenuti kako se tako ovjereni kupon mora iskoristiti u roku od tri mjeseca, a njime se podsjetimo osigurava povrat 50 posto iznosa cestarine.

U tijeku rasprave SDP-ova Tatjana Šimac Bonačić tražila je pojašnjenje mogu li se subvencionirati sugrađane koji voze, ali nisu vlasnici vozila, a tražila i odgovor na pitanje što se događa ako netko za takav put iznajmi vozilo.

Igor Miošić rekao je kako je ovakav Pravilnik diskriminirajući jer ‘što se događa ako je auto na mužu a žena putuje’?

-Molim da se na njega gleda kao na radni dokument koji će se doratiti na jednoj od budućih sjendica – rekao je Miošić.

SDP-ov Božo Memed pitao je zašto se subvencionira samo putovanje za Zagreb, umjesto da se uvrste i druge lokacije, ali u tom slučaju ograniče broj putovanja.

-Ideja cestarine je ta da svaki građanin Dubrovnika krene s ‘početne postaje’, odnosno naplatne postaje u Pločama ide bilo gdje i vrati se ovdje. Ovo je ipak pilot projekt tehničke provedivosti. Pravilnik stupa na snagu drugi tjedan,a  ja pozivam građane koji imaju namjeru putovati za Zagreb da dođu u što većem broju. Moramo vidjeti koji se sve problemi mogu pojaviti. HAC je dao dobar prijedlog, ali ga moraju arzraditi. Oni su predložili ENC uređaj, ali trebamo vidjeti kako to treba ići. Ništa ne ide preko noći. Što se tiče vlasništva, morali smo staviti vlasnika vozila, ali se podrazumijeva da je to obiteljsko auto. Mislim nismo htjeli ulaziti je li netko razveden ili ne, je li u gay zajednici. mislim, na kraju što je brak – rekao je Vlahušić.

 

13:45 Nakon pauze od 45 minuta sjednica je nastavljena.

13:00 Usprkos apelu za daljnjim razgovorima na Gradskom vijeću je donesena Odluka o zaustavljanju i parkiranju turističkih autobusa i osobnih automobila (8+1) u zoni posebnog prometnog režima, koja predviđa uvođenje kazni za sve koji se ogluše na plaćanje ‘naknade’ u iznosu od 200 do 800 kuna, ovisno o veličini vozila.

12:15 U raspravi o Odluci o nerazvrstanim cestama HSLS-ov Ivo Gjaja pitao je što je s sanacijom mikroasfalta koju čekaju građani Dubrovnika i tražio usporedbu cijene metra kvadratnog mikroasfalta na Mljetu i u Dubrovniku. Odgovarajući na pitanje o sanaciji mikroasfalta gradski pročelnik za promet Dinko Mirić odgovorio je kako će sanaciju napraviti izvođač o svom trošku.

-Što se tiče vašeg pitanja o cijeni mikroasfalta na Mljetu u odnosu na Dubrovniku, nemojte aludirati na nešto, ejr su se za to zainteresirale i neke države institucije. Njima su dostavljeni svi podaci, a ako vi želite posebno izvješće, ni to nije problem – rekao je Mirić.

11:41 Nakon rasprave usvojen je i Prijedlogu odluke o zakupu javnih površina kojim se definiraju nova pravila za sve ugostitelja u gradskoj jezgri. Podsjetimo, tom odlukom se (barem na papiru) uvodi reda u kaos koji dubrovački ugostitelji rade tijekom ljetne sezone. Naime, prema njoj postavljanje stolova među ostalima ograničeno je ”slobodnom pješačkom komunikacijom minimalne širine 1,20 do 1,40 metara u sporednim ulicama, odnosno minimalno dva metra u Širokoj ulici i Prijekom”. Hoće li se itko držati ovih odrednica, ili bolje rečeno hoće li itko provoditi ovu odluku ostaje tek za vidjeti, no vrijedi napomenuti kako bi se njome također stalo na kraj beskrajnim ubacivačima na Stradunu. Naime, Grad je zadržao pravo otkazivanja ugovora o zakupu i kada se ”reklamira ponuda putem ‘gastro’ informatora (ubacivača) izva predviđene površine”. No još jednom, to tek treba postati nešto više od slova na papiru. Ipak, veliki broj primjedbi na odluku odnosio se na ovlasti koje Odluka daje gradonačelniku Vlahušiću.

-Gradonačelnik ovom odlukom dobija nevjerojatno velike ovlasti. Gradonačelnik među ostalim ima pravo otkazati ugovor o zakupu po želji. Drug Tito je bio mala beba za gradonačelnika – rekao je u raspravi Igor Miošić.

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////VIJEĆNIČKA PITANJA

11:10 HNS-ov Antun Pravedan istaknuo je kako će ovih dana na snagu stupiti Zakon o naftnom tržištu kojim će INA postati monopolist na naftnom tržištu juga Hrvatske. Jeste li imali već neke razgovore o novim benznskim postajama u Dubrovniku? – pitao je Pravedan.

-Novim GUP-om su predviđene su dvije benzinske postaje, jedna u Sustjepanu, a jedna na predjelu Iva Vojnovića. Kad se usvoji GUP može se javiti na natječaj tko hoće – odgovorio je Vlahušić.

10:55 Vijećnik liste Srđ je Grad Igor Miošić iznio je primjedbu o broju policajaca u gradu vezavši se na problem Norijade kada se već ‘tradicionalno’ Gimnazija zaspe jajima.

-Taj problem je eskalirao do te mjere da već dvije godine na vratima Gimnazije nalazimo mrtvu mačku – rekao je Vlahušić.

Pitanje se pak odnosilo na problem u Hladnici gdje, prema njegovim riječima tvrtka Horting odlaže svoje strojeve na zemljištu koje je u vlasništvu Grada.

-Komunalni redari su izlazili na teren, ali ništa se nije promijenilo. Podnosimo ovim putem prijavu, a na sljedećoj sjednici očekujemo vidjeti što se napravilo?

Drugo pitanje odnosilo se na profesionalnu tajnu u Libertasu o čemu je DuList jedini pisao. Podsjetimo, tom odlukom direktor Đuro Deranja proglasio je poslovnom tajnom niz podataka od privatnog života vozača do poslovnih podataka čime se krši niz zakona, ujedno i Ustav RH.

10:45 Nezavisna vijećnica Olga Muratti predložila je da Grad Dubrovnik subvencionira zrakoplovne karate za liječenje u Zagrebu (obzirom da HZZO subvencionira samo najjeftiniju kartu). Drugo pitanje odnosilo se na zapošljavanje u komunalnim društvima.

-Jeste li vodili računa o potrebama tih društava, i apeliram na potrebu čišćenja igrališta ja Jvnoj garaži i dvorišta vrtića Ciciban? – pitala je Muratti

-Amandman za zrakoplovne karte je prihvaćen kada je riječ o liječenju. Moram ponoviti kako radimo na fiksnoj cijeni za cijeli Jug Hrvatske. Što se tiče radnih mjesta Čistoće i reći da svi koji dođu vide jedan od najčišćih gradova u Hrvatskoj – rekao je Vlahušić.

10:30 HL-ova Dolores Lujić također je htjela znati stvarno financijsko stanje u Libertasu i tražila je da se svi podaci dostave vijećnicima. Drugo pitanje odnosilo se na probleme s Gradskom kavanom (kada je zakupac Maro Hajdahodžić rekao kako ga gradska pročelnica Marita Daničić šikanira uskraćivanjem dozvole za renovaciju).

-Libertas će danas pripremiti detaljnu analizu troškova. Oni su jedini od 2008. godine povećali svoje plaće. To smo napravili jer je njihov posao stresan. Ja neću dizati ruku za izdvajanje sredstava koja trebaju dati iz Općine Konavle – rekao je Vlahušić.

-Grad Dubrovnik je dao sve suglasnosti Gradskoj kavani. Rade se vrlo značajne preinake Gradske kavane, a nadležni Upravni odjel će uskoro dati odluku što se može, a što ne napraviti – odgovorio je Vlahušić.

10:20 HL-ov Matko Bupić rekao je kako podržava subvencioniranje prijevoza autocestom do Zagreba, ali taržio i proširenje te odluke.

-Jeste li spremni razmotriti prijedlog brze autobusne linije Dubrovnik – Zagreb, a potražnja na toj liniji itekako je velika – rekao je Bupić, dok se njegovo drugo pitanje odnosilo na problematiku pročistača vode za Dubrovnik.

-Je li išta pokrenulo po pitanju tog gorućeg problema? – zanimalo je Bupića koji je htio znati i ‘hoće li Grad subvencionirati troškove kupnje bidona za vodu’.

Vlahušić je odgovorio kako brzu liniju neće uvoditi, ali kako su je voljni subvencionirati.

-Što se tiče vode, tehnologija ide svojim tijekom i taj projekt je prijavljen na europske fondove. Krajem ožujka bit će gotovo projekt – odgovorio je Vlahušić.

10:05 HL-ov Maro Kristić upozorio je Vlahušić kako odluka o taxi prijevozu nije po zakonu jer se njome uvjetuje da nitko preko 65 godina ne može dobiti koncesiju te tražio odgovor kada će se ta odluka uskladiti sa zakonom, dok se drugo pitanje odnosilo na stambeno zbrinjavanje Mihovila Španje.

-On je na izlaznim vratima svog rodnog grada. obećali ste mu stan na korištenje, a sad se toga ne drži. Je li se ovako tretira proslavljene paraolimpijce – pitao je Kristić.

– Odluka o taxi prijevozu samo definira uvjete pod kojima se može javiti, a Gradsko vijeće odlučuje. Mi smo odlučili da u gradu ne može doći ni Taxi Cammeo ni Eko taxi koje neki zazivaju jer želimo da to budu samo dubrovački taksisti. Izađite vani i recite taksistima da se Laburisti zalažu za to – rekao je Vlahušić.

Odgovarajući na pitanje o Španji rekao je kako njegova uprava nije dala nijednom sportašu stan, a kako je Jugu u Solitudu dano zamljište jer oni kroz povijest nisu mogli ispuniti obveze koje su imali prema svojim članovima.

-Nađite mi u gradu ili Hrvatskoj gdje to ima da mladi ljudi na takav način dobije stan na čuvanje – smatra Vlahušić.

Kristić mu je na to komentirao kako opet odgovara na pitanje koje mu nmije postavljeno jer se Laburisti ne zalažu za Cammeo ili Eko taxi već da Odluka o taxi prijevozu bude u skladu sa zakonom obzirom da postoje mišljenja četiri ministarstva koja traže povlačenje te odluke.

09:57 HSLS-ovog Iva Gjaju zanimala je struktura troškova oko održavanja spomenika braniteljima, ‘Kocki mora’ na Pilama, a njegovo drugo pitanje odnosilo se na Libertas.

-Kada će prestati igre bez granica oko tog poduzeća. Ukidaju se linije zbog privatnih igara i nanosi se šteta Libertasu, uznemiravaju vozači i stanovnici okolnih općina – rekao je Vlahušić.

Gradonačelnik Dubrovnika Andro Valhušić odgovorio mu je kako nijedna pisana inicijativa od strane braniteljskih udruga protiv Kocke mora nije stigla.

-Libertas je tvrtka u vlasništvu Grada koja nema dom i Libertas je tvrtka koja vozi po najskupljoj tarifi u Europi. Govorim na području Dubrovnika. On vozi po cijeni od 3 eura/km. Libertas ima višak ljudi, a primjerice Općina Konavle u svojem proračunu nisu predvidjeli niti lipe za Libertas koji je vozi tamo za 14 kuna po kilometru, Oni kažu da imaju druge ponude za 10 kuna po kilometru. To je njihova odluka – rekao je Vlahušić.

09:45 HDZ-ova Dubravka Šuica pitala je zašto se nije održala tematska sjednica o regionalizaciji Dubrovnika, a drugo pitanje bilo je o zgradi Radio Dubrovnika, odnosno vili Dubravka.

-Ta zgrada je dio kulturnog naslijeđa grada. Zašto Radio Dubrovnik napušta zgradu i što se namjerava sa zgradom. Je li to korak ka ukidanju Radio Dubrovnika? – pitala je Šuica koju je zanimalo i hoće li Grad kupiti tu zgradu.

Vlahušić je odgovorio kako će se tematska sjednica održati prije izbora za europski parlament (a rasprava će biti i o regionalizaciji i o odnosu sa DPDS-om), a što se tiče zgrade Radio Dubrovnika, rekao je kako su je voljni kupiti.

-Što se tiče vile Dubravke, nemam informacija. Mi ćemo kupiti vilu Čingriju, a voljni smo uzeti i tu zgradu. U procesu smo kupovanja zgrada od Pila do Boninova, tako da to postane šetnica – odgovorio je Vlahušić.

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////NEMA RASPRAVE O DPDS-u

09:35 HSLS-ov Ivo Gjaja podsjetio je kako je na prošloj sjednici Gradskog vijeća tražio raspravu o DPDS-u, te se osvrnuo na sporni Zakon o obnovi spomeničke cjeline Dubrovnika po kojem se upravljenje zidinama oduzima Društvu.

-Želim da se o ovome raspravlja jer se država ovim zakonom isključuje iz obnove spomenika, a PDV će se morati plaćati ako Grad preuzme zidine. Izjasnite se o ovome, recite da ste za Zakon, ili protiv, ali recite nešto – rekao je Gjaja.

Njegov prijedlog da to uđe na dnevni red nije prihvaćen.

/////////////////////////////////////////////////////////////////NE ULAZITE U RAT S AGENCIJAMA

09:15 Dubravka Šuica je prije samog početka sjednica u ime putničkih agencija tražila je od gradonačelnika Andra Vlahušića konzultacije kako bi se ponovno sjelo za stol i dogovorilo model plaćanja iskrcavanja putnika na Pilama i Pločama prije nego se donese 5. točka dnevnog reda, odnosno Prijedlog odluke o zaustavljanju i parkiranju turističkih autobusa i osobnih automobila (8+1) u zoni posebnog prometnog režima kojim se se uvela naknada autobuserima od 200 do 800 kuna, a predviđene kazne za neplaćanje su do 10 tisuća kuna.

Igor Miošić je dao primjedbu na amandmane na tu točku koje su vijećnicima dostavljene uoči same sjednice.

-Problem s ovom odlukom je što se odnosi već na 2014. godinu, a to znači da su već sklopljeni ugovori. Oni će sami morati plaćati ovo, a nije to moguće naplatiti gostima. Još jedan krug razgovora neće nikome škoditi – rekao je Miošić i tražio skidanje ove točke s dnevnog reda sjednice.

Vlahušić je na to odgovorio kako najveća gužva u Gradu upravo ona od agencija, odnosno autobusa.

-Prošle godine to je bilo 19 tisuća autobusa. Odluka o naplati postoji već godinama. Mi smo uveli odluku o naplati 100 eura po velikom autobusu. To je 15 kuna po putniku, a oni prijevoz naplaćuju 300 kuna po putniku – rekao je Vlahušić u obrani ove Odluke.

Odluka nije skinuta s dnevnog reda.

Komentari





O autoru: Nikša Miletić

Magistar sam komunikologije, po prirodi idealist, u stvarnosti cinik sa rozim naočalama. Smatram kako je biti u mogućnosti ispraviti ili ukazati na nepravdu vjerojatno najveća legalna i legitimna moć koju pojedinac može imati.

Iz rubrike
Impressum |  © 2013 dulist d.o.o. Sva prava pridržana