Grad

ISTRAŽILI SMO Evo koliko javnog novca dobiju razni festivali i manifestacije

ISTRAŽILI SMO Evo koliko javnog novca dobiju razni festivali i manifestacije

Dubrovnik se kako u domaćoj, tako i stranoj javnosti često predstavlja kao grad kulture umjetnosti, priredaba i festivala.

Svako događanje, od onih najmanjih, pa do najvećih naravno košta, a organizatori pomoć (gotovo) uvijek traže u lokalnoj i/ili regionalnoj samoupravi. DuList je stoga odlučio provjeriti, točno koliko je tko, i za što dobio. Upiti o prirodi i iznosima manifestacija koje financiraju poslani su stoga na četiri adrese, Županiju DN, TZ Dubrovačko-neretvanske županije, Grad Dubrovnik te TZ Grada Dubrovnika. Obzirom kako je sve njihove odgovore teško pobrojati unutar jednog napisa, zadržat ćemo se samo na onim značajnijim iznosima potpore. Koliko je kojoj manifestaciji i/ili festivalu mjesto na ovoj listi procijenite pak sami.

TZ Županije – 250 tisuća kuna

Kako se da iščitati iz njihovog odgovora TZ Dubrovačko-neretvanske županije financira ukupno 20 manifestacije s iznosom od 250 tisuća kuna. Čini se kako direktno financiraju samo Dubrovnik FestiWine i to s iznosom od 50 tisuća kuna, dok se preostali iznosi dijele na 19 manifestacija kroz lokalne turističke zajednice. Manifestacije koje dobivaju od 10 tisuća kuna pa na više su Korčulanski barokni festival 2014. godine 30.000,00 kn, isto toliko dobio je 17. MARATON LAĐA, Mirisi Božića u Konavlima 15.000,00 kn, a toliko je dobio i Kinookus Food Film Festval. 531. Lastovski Poklad dobio je 10.000,00 kn, kao i recimo BIG GAME FISHING – SWORD FISHING CROATIA, Međunarodni Open jazz festival, Festival Riječi & Glazba, te Epidaurus festival Cavtat 10.000,00 kn.

Županija DN – milijun kuna

Kako su nam odgovorili iz Županije DN, njihov proračun za Program javnih potreba u kulturi iznosi milijun kuna, a među manifestacija na koje ide najveći dodatni dio nalaze se Dubrovačke ljetne igre sa 650 tisuća kuna, te Maraton Lađa sa 200 tisuća kuna. Kroz njihov upravni odjel za turizam, pomorstvo, poduzetništvo i energetiku financira se ukupno 15 manifestacija od čega njih osam dobije više od 10 tisuća kuna. Na prvom mjestu je FestiWine čiji je ukupni trošak 409 tisuća kuna. Od toga je, kažu iz Županije, 300 tisuća kuna sponzorstva i donacija, a 109 tisuća kuna iz proračuna. Četiri manifestacije imaju rezervirano po dvadeset tisuća kuna i to Kinookus Ston, Terra Madre Balkan, Festa od vina te Mirisi Božića, dok će njih tri dobiti po deset tisuća kuna – Noći vina, Karneval fest Dubrovnik 2014 te Festival hrane i vina.
‘Kriteriji za sufinanciranje manifestacija su njihova kvaliteta, prepoznatljivost i tradicija’, poručili su nam iz Županije.

Grad izdvaja najviše
‘Sufinanciranje kulturnih manifestacija iz gradskog proračuna definirano je prvenstveno Programom javnih potreba u kulturi kojega sukladno zakonskim propisima svake godine donosi Gradsko vijeće nakon provedenog javnog poziva. Sve pristigle prijedloge najprije razmatra nadležno Kulturno vijeće i ocjenjuje ih temeljem svojih kriterija’, odgovorili su na naš upit iz Grada Dubrovnika.
Kako doznajemo, u njihovom programu ukupan iznos je veći od 4 milijuna, što ne uključuje financiranje ustanova u kulturi na koje ide više od 53 milijuna kuna.

Manifestacije koje su iz Grada izdvojili kao značajnije su Međunarodni strukovni skup „Najbolji u baštini“ 85.000 kuna, Glazbeni festival Park Orsula – 80.000 kuna, Manifestacija Festa 2014 udruge „Festa“ – 50.000 kuna, Revija filma „Biciklino“ udruge „Čovjek na zemlji“ – 50.000 kuna, „Dubrovnik Tap Festival“ – 40.000 kuna, Dubrovnik Wine & Jazz Festival – 35.000 kuna, Dani kršćanske kulture u organizaciji – 33.500 kuna, Ciklus koncerata Glazbene radionice Sorgo – 30.000 kuna, Laus akademija udruge „Zvuci tišine“ – 30.000 kuna, Ciklus komornih koncerata Dubrovačkog gudačkog kvarteta pod nazivom “Dubrovački glazbeni salon” – 20.000 kuna, Izložba Iva Grbića – Portreti s Dubrovačkih ljetnih igara – 20.000 kn, Koncerti u sklopu Lopudskog ljeta u organizaciji Dubrovačkog klavirskog tria – 17.000 kuna te Le Petit Festival du Theatre – 14.300 kuna. Osim ovih manifestacija kroz svoje upravne odjele za turizam i poduzetništvo te obrazovanje, šport i socijalnu skrb financira se još deset ‘značajnijih manifestacija’ i to redom – Dubrovnik karneval fest sa 100.000,00 kun, Festival vina i gastronomije 50.000,00 kuna, isto toliko dobiju i Uskrsni sajam, Dubrovnik FestiWine, te KUD Sv. Juraj Osojnik ”Mali festival folklora i baštine”. Društvo s Osojnika za ‘Priče iz salačkih komina’ dobije dodatnih 20.000,00 kuna, a isti iznos dobije Terra Madre.
Kako proizlazi iz njihovog odgovora Noći Uvale, Gruža, Batale, Ploča, Zatona, itd. dobiju 50.000,00 kuna, isti iznos koji dobije i Dubrovačka trpeza.

Božićni sajam koji traje nešto više od mjesec dana naveden je u odgovoru, ali za njega nije naveden iznos, dok se iz Grada Dubrovnika za Doček Nove godine 2015. izdvaja 150.000,00 kn.

Kome novci Vlahušićem potpisom?
Zanimljivo je istaknuti kako se izvan program potreba u kulturi tri manifestacije financiraju odlukom Andra Vlahuišića.
‘Ponekad tijekom godine dođe do organizacije dobrih i korisnih projekata koji se nisu stigli prijaviti na javni poziv, a radi se o izvrsnim festivalima koje ne želimo propustiti i uskratiti im sufinanciranje, pa postoji mogućnost da gradonačelnik zaključkom odobri iznos dotacije’, pišu iz Grada te ističu kako je na taj način Festival „Midsummer Scene“ na Lovrijencu dobio 130.000 kuna, Festival „Aklapela“ 50.000 kuna, te Festival “Ana u Gradu” 30.000 kuna.

TZ Grada Dubrovnika – 2,5 milijuna kuna

Turistička zajednica Grada Dubrovnika za potpore raznoraznih manifestacija i festivala izdvaja nešto više od 2,5 milijuna kuna. Od ukupno 40-ak stavki valja izdvojiti program Nove godine na koji ide 450 tisuća kuna te Ljeto u turističkim mjestima 320 tisuća kuna.
Božićni program dobio je 100 tisuća kuna, isto kao i Dubrovačke ljetne igre, ali i već spomenuti Midsummer scene, te zimski program Linđa. Za Dubrovačku noć TZ izdvaja 80 tisuća kuna, za Dubrovački karnevo daju 70 tisuća kuna, što je i iznos koji izdvajaju za Gradsku stražu. Za Lapadsku noć daju 65 tisuća kuna, 55 tisuća dobije Dubrovnik fest, a po 50 tisuća kuna dobije Ulicama našeg Grada, Dubrovnik zimi te Uskrs u Primorju. Po 30 tisuća kuna iz proračuna TZ-a Grada izdvaja se za Festu sv. Vlaha, Uskrs u Gradu, nešto zavedeno kao Gostujuće skupine, Dubrovačku trpezu, Sportske manifestacije, Festu Dubrovnik, i Simfonijski orkestar dok pet tisuća kuna više dobiju Najbolje hrvatske klape i Jadranske igre.

Pročitajte još

Gradonačelnik primio državnog prvaka u parastolnom tenisu Franka Torića

Dulist

Počinje sanacija oštećenog asfalta na prometnicama, radit će se noću

Dulist

POJAČANJE U LIBERTASU Stigao novi autobus

Dulist