Natrag
18.10.2017 11:20

facebook

twitter

google

rss

dulist

Dubrovkinja Tina Gverović predstavlja Hrvatsku na Venecijanskom bijenalu

24.3.2017 @ 20:50 Dulist Kultura

Podijelite:

Na 57. Međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti na Venecijanskom bijenalu nastupit će i umjetnici iz Hrvatske, a jedna od njih bit će i umjetnica iz Dubrovnika, Tina Gverović.

Ona će se s kolegom Markom Tadićem predstaviti projektom ”Horizont očekivanja”, a otvorenje izložbe bit će  12. svibnja 2017. u 13:00 sati.

Izložba za hrvatski paviljon pod naslovom Horizont očekivanja predstavit će instalacije dvoje umjetnika:

Fantomska trgovina: More Ljudi (Phantom Trades: Sea of People) Tine Gverović
Događaji koje treba zaboraviti (Events Meant to Be Forgotten) Marka Tadića

Projekt se realizira kao dvostruka samostalna izložba i temelji na produkciji novih radova umjetnika, posebno mišljenih za izlaganje na Bijenalu. Izložba Tine Gverović i Marka Tadića strukturira se kao fragmentaran narativ i ukazuje na privremenost izložbenog prostora, spajajući dvije umjetničke pozicije koje se bave temama neizvjesnosti, tenzija ili urušavanja te načinima putem kojih ih dovodimo u različite uvjete i kontekste. Tina Gverović i Marko Tadić u svojim radovima angažiraju konceptualne postupke i subjektivnu imaginaciju upisane u prostorne i vremenske diskontinuitete. Tako se konstituira prostor koji propituje strukture izlaganja i percepciju promatrača, artikulirajući njegov fluidan, gotovo performativan karakter kretanja prostorom. Riječ je o obliku koloniziranja prostora kao autorefleksivnoj gesti. Izbjegavajući fiksnu naraciju koja ocrtava određen sadržaj, izložba sudjeluje u stvaranju niza međuodnosa i pukotina, ukazujući na preinake i lomove kao mjesta potencijalne transformacije i imaginacije.

Uz pomoć različitih medija, slikarstva, crteža, instalacije ili teksta Tina Gverović radove stvara u obliku dezorijentirajućih instalacija koje angažiraju prostor, teritorij i identitet te propituje odnos radova i imaginacije. Njezine su slike fluidne i krhke predodžbe, koje levitiraju između različitih stanja. U instalaciji Fantomska trgovina: More ljudi, koja se sastoji od slika i predmeta, Tina Gverović nastavlja propitivati procese prikupljanja, pozornost usmjerava na povijest i materijalnost, tijela u tranzitu, kao pokretne mase ili geopolitičke subjekte.

Marko Tadić u svojem je radu dugoročno fasciniran naslijeđem modernizma. Događaji koje treba zaboraviti instalacija je koja se koristi dijaprojekcijama, filmom i crtežima, povezanima sustavom konstruktivnih elemenata. Počiva na nizu projiciranih slika, vintage imaginarija, a pronađeni slajdovi kao ready made slike ili found footage / found images predstavljaju prizore u koje umjetnik intervenira crtanjem ili struganjem. Inscenirajući priču na razmeđu dokumenta i fikcije, Marko Tadić razvija narativ labavo povezanih prizora uokvirujući napuštene ili zaboravljene lokacije, kao ostatke zamrznutog vremena, vizualnu panoramu koja lebdi negdje između povijesti, sjećanja i projekcija budućnosti.
Preuzimajući naslov iz teorije recepcije Hansa Roberta Jaussa, kao struktura koja omogućuje razumijevanje, „horizont očekivanja“ ukazuje na platformu zajedničkog iskustva, kao i neizvjesne mogućnosti identifikacije zajedničkog značenjskog vidokruga.

ŽIVOTOPIS:
Tina Gverović radi u mediju instalacije, crteža, slike, zvuka, teksta i videa. Njezin rad često uključuje dezorijentirajuće instalacije i bavi se pitanjima vezanima uz prostor, teritorij i identitet te načinom na koji su ti koncepti vezani za imaginarno.
Diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1997., završila poslijediplomski studij na Akademiji Jan van Eyck u Maastrichtu u Nizozemskoj 2000. te doktorirala na Sveučilištu Middlesex u Londonu 2013. godine.
Recentne izložbe uključuju: Suzhou Documents ‒ Biennial (Suzhou, 2016.), Umjetnička galerija Dubrovnik (Dubrovnik, 2016.), galerija Raum mit Licht (Beč, 2015.), Tate Britain (London, 2015.), Tate Modern (London, 2014.), MSUB (Beograd, 2014.), SE8 galerija (London, 2013.) i Garden of Learning – Busan Biennial (Busan, 2012.). Sudjelovala je na rezidencijalnim programima u Švedskoj (Baltic Art Center, Visby, 2012.), Austriji (KulturKontakt, Beč, 2011.), SAD (ISCP, New York, 2006.).

Komentari





O autoru: Dulist


Iz rubrike
Impressum |  © 2013 dulist d.o.o. Sva prava pridržana