Natrag
24.9.2017 01:40

facebook

twitter

google

rss

dulist

“Čitamo mi, u obitelji svi”

17.3.2012 @ 13:32 Andrea Falkoni Račić Zanimljivosti

Podijelite:

Projekt “Čitamo mi, u obitelji svi” pokrenula je, s ciljem promicanja čitanja među djecom, udruga Hrvatska mreža školskih knjižničara

a u njemu u Dubrovačko-neretvanskoj županiji sudjeluje sa četiri treća razreda Osnovna škola Mokošica, sa jednim razredom Osnovna škola Cavtat, te jednim razredom područna škola Čilipi.

U Osnovnoj školi Mokošica vodi ga knjižničarka Irja Jerković, inače voditeljica stručnog vijeća za školske knjižničare osnovnih škola Dubrovačko-neretvanske županije, a u Osnovnoj školi Cavtat Ivana Miletić.

 
USPJEŠAN I U EUROPSKIM ZEMLJAMA
 
– U ovaj projekt uključilo se 165 knjižničara, 400 učitelja, 10.000 učenika, te 40.000 članova njihovih obitelji. A uspješno je proveden u nekoliko europskih zemalja I dao je izvrsne rezultate – ističe Irja Jerković. Riječ je o godišnjem projektu, čiji je tehnički dio izrađen u prvom polugodištu ove školske godine, dok se je praktični dio počeo raditi početkom drugog polugodišta.

– Projekt je trebao biti financiran od Ministarstva obrazovanja, no na kraju za njega nismo dobili sredstva, pa smo se u potpunosti snašli sami. Osim ruksaka i 4 knjige koje sam dobili od Mreže, kompletno sve ostalo smo sami financirali – dodaje Jerković te naglašava kako se projekt odvija na način da ruksak sa osam knjiga svaki tjedan ode u obitelj drugog učenika, kako bi roditelji čitali zajedno sa djecom.

ZA SVAKOGA PO NEŠTO

– Riječ je o potpuno novim knjigama, za svakoga u obitelji po nešto. U svakom ruksaku je 8 knjiga iz raznih skupina, beletristika za roditelje, knjiga o odgoju djece, popularno – znanstvena literatura, knjige za slobodno čitanje, enciklopedije, popularna knjiga iz hrvatske povijesti, te slikovnica za dijete u obitelji- dodaje Jerković i naglašava kako su dojmovi djece i učiteljica pozitivni, dok su roditelji podijeljeni.
 
– Nekima je to dodatni zadatak i obaveza, iako sam naglasila da se ne moraju uključiti u taj projekt jer netko jednostavno ne voli čitati knjige. Ali ono osnovno se mora znati da bi poslije svladali ostale vrste pismenosti i nastavili normalno sa svojim obrazovanjem. Činjenica jest da u se ovom uzrastu smanjuje interes djece za čitanje, slobodno čitanje i općenito za knjigu, dok se u isto vrijeme  članovi obitelji međusobno druže gledajući televiziju. A mala djeca do kasno ostaju budna pred računalom – naglašava i dodaje kako im je želja da se roditelji uključe u ovaj projekt kako bi potaknuli čitanje kod svoje djece.
 
ČITAJTE NAGLAS
 
– Mi im nudimo konkretan projekt i model kako to mogu napraviti. Svaki dan dok je ruksak u obitelji, trebaju 15 do 30 minuta družiti se sa djecom čitajući jedni s drugima. Mi ne očekujemo da će u tih par dana stići pročitati sve knjige, pogotovo kad znamo da su roditelji prezaposleni i puni briga, ali nakon što projekt završi, ako se zainteresiraju za neke knjige, moći će ih posuditi u našoj knjižnici – ističe Jerković te naglašava kako je cilj postići više druženja u obitelji, a djecu odmaknuti od televizije i računala, i vratiti ih čitanju knjiga.

– Djeci jednostavno treba pričati priče i čitati na glas. Djeca koja su odrasla u obitelji u kojima se čitaju knjige su maštovitija, kreativnija i imaju bogatiji rječnik. Ta djeca sama zavole knjigu kad odrastu. Takve obitelji odgajaju budućeg čitatelja. Stoga su u ovom projektu bitni roditelji, jer djeca najviše uče u roditeljskom domu – naglašava Irja Jerković. Također ističe kako je važno da djeca svladaju tehniku čitanja do 4 razreda, jer kasnije nastaju veliki problemi.

– Dosta je djece, pokazala su novija istraživanja, koja ne uspiju svladati tehniku čitanja do 4 razreda. Poslije je to puno teže, a znanstveno je dokazano da je to  teže nakon 10. godine života. Kasnije nastaju problemi u učenju i svladavanju novog gradiva – dodaje Irja Jerković i ponavlja kako roditelji, iako ne vole čitati, moraju nastojati da njihova djeca zavole čitati.

Nakon završetka projekta, napravit će se njegova znanstvena evaluacija u sklopu koje će se izabrati najbolji dojmovi obitelji i tiskati publikacija.
– Ovaj projekt radi se u susret našem glavnom stručnom skupu za školske knjižničare koji će se po prvi put održati u Dubrovniku krajem ožujka, i na njemu ćemo predstaviti projekt “Čitamo mi, u obitelji svi”, kao i projekt “Tulum slova” koji se provodi u Osnovnoj školi Marina Getaldića kojeg vodi knjižničarka Katica Lujo.
 

ŠTO SE JOŠ RADI
Slikovnice za slijepu djecu
 
Jedan od projekata na koji su u Osnovnoj školi Mokošica jako ponosni, a koji je nedavno završen,  i u kojem je sudjelovala Osnovna škola Cavtat, bio je projekt izrade taktilne slikovnice za slijepu djecu u Osnovnoj školi Pećine u Rijeci
– To je bio humanitarni, iznimno zahtjevan projekt. Trajao je cijelu godinu, a nije ga bilo nimalo lako raditi. Kod djece je razvio kreativnost i suosjećanje, zajedništvo i solidarnost, a u njemu su sudjelovala i mala i velika djeca, učiteljice i roditelji, a rezultat je bio da smo u Rijeku poslali šesnaest ručno izrađenih taktilnih slikovnica Imao je višestruke koristi, kako za djecu i roditelje, tako I za slijepu djecu iz Rijeke – naglašava Jerković i dodaje kako jedna tiskana taktilna slikovnica košta oko 400 kuna. Od brojnih projekata vezanih za baštinu, posebno izdvaja i projekt “Znameniti Dubrovčani” u kojem su sudjelovali učenici knjižničarske i povijesne grupe, a njegovi rezultati su prezentirani na svim stručnim skupovima. Važan je zbog toga jer su se preko njega, učenici upoznali sa poviješću dubrovačkog kraja.
– U Narodnoj knjižnici Grad imat ćemo u svibnju izložbu likovnih radova naših učenika. Na izložbi pod imenom “Baština i baštinici” bit će izloženi likovni radovi vezani za naš Grad, a prezentirat će se svi projekti koje smo dosada radili na temu baštine – naglašava Irja Jerković.
-Ovakvi projekti potiču timski rad među djecom, razvijaju kreativnost. Važni su za djecu jer uče kroz zabavu. Također, više nauče o našoj baštini, a nažalost danas smo svjedoci da sve više djece ne zna puno o našem Gradu, niti o našim znamenitim ljudima- zaključuje Jerković.
 

Komentari





O autoru: Andrea Falkoni Račić

Profesorica sam povijesti i etnologije, no igrom slučaja, ili sreće, nakon završenog studija počela sam raditi kao - novinarka. I u tom poslu, uz lijepe, ali i teške trenutke, ostala niz godina. Volim kad svojim radom pomažem ljudima velikog srca. U slobodno vrijeme, nije da ga baš imam, čitam, slušam, osluškujem...

Iz rubrike
Impressum |  © 2013 dulist d.o.o. Sva prava pridržana