Natrag
24.10.2017 13:31

facebook

twitter

google

rss

dulist

“Čiji ministar – njegova djevojka”

22.3.2012 @ 9:21 Andrea Falkoni Račić Aktualno

Podijelite:

Zgroženi javnim nastupom i izjavama ministra prometa Zlatka Komadine i člana Nadzornog odbora HAC-a Ivana Dadića odlučili smo u ime inicijativnog odbora Udruge Dubrovnik Regija reagirati ovim priopćenjem za javnost:

Gostujući u HRT-ovom Dnevniku prikazanom 20. ožujka 2012. godine ministar Zlatko Komadina je najavio početak gradnje dionice auto ceste od Rijeke do Žute Lokve, dužine oko 50 km, čija vrijednost radova iznosi oko 730 milijuna eura. Ministar Komadina je tom prilikom izjavio da je gradnja ove dionice državni prioritet zbog povezivanja Jadranskog mora s autocestom A1.

Obzirom da je ministar Komadina prije početka obnašanja najnovije dužnosti u Vladi Zorana Milanovića bio župan Primorsko-goranske županije, sa sjedištem u Rijeci, očito je da je Dubrovnik još jednom vrlo svjesno gurnut u drugi ili treći plan i podređen interesima kraja iz kojega dolazi ministar te da se nastavlja dosadašnja tradicija čiji ministar – njegova djevojka.

Naime, prijašnji ministar prometa u vladi Jadranke Kosor, gospodin Kalmeta, po istom je ključu radio u interesu grada Zadra. Gospodin Zlatko Komadina svojom izjavom o prioretima ovoga 730 milijuna eura vrijednog projekta kao da je htio reći da Rijeku oplakuju vali Jadranskog, a Dubrovnik Jonskog ili Egejskog mora.

Pitamo se je li ministar Komadina svjestan da je Rijeka već povezana s autocestom A1, a da bi svakoj normalnoj državi na svijetu prioritet trebao biti onaj njen eksteritorijalni dio koji na kopnu ni jednim svojim milimetrom ne graniči s matičnom državom, pogotovo ako se zna da je takvo povezivanje moguće provesti teritorijem Republike Hrvatske, te da je cijena gradnje Pelješkog mosta otprilike tri puta manja od cijene najavljene dionice Rijeka – Žuta Lokva?

U istom prilogu oglasio se i gospodin Ivan Dadić kao član Nadzornog odbora Hrvatskih autocesta. Ako je izjava gospodina Komadine bila protivna interesima Dubrovačke regije, slobodni smo reći i nacionalnim interesima Republike Hrvatske te omalovažavajuća, onda je izjava gospodina Dadića u najmanju ruku skandalozna, a u svakoj normalnoj državi na svijetu bi poslije jedne takve izjave dobio otkaz na funkciju koju obnaša.

Naime, gospodin Dadić je vrlo bahatim i za sve stanovnike dubrovačke regije ponižavajućim tonom izjavio kako je Dubrovnik već povezan zračnim prometom, da bi Dubrovnik s ostatkom Hrvatske trebalo povezati trajektima te da bi trebalo pričekati desetak godina kako bi i BiH postala članicom EU, zbog čega bi nestali granični problemi koje stanovnici ove regije imaju prilikom odlaska u bilo koji kraj Hrvatske sjeverozapadno od graničnog prijelaza Bistrina.

Slijedom navedenog slobodni smo pitati gospodina Dadića zašto se promet preko Save nije uspostavljao trajektima, a ne mostovima, je li svjestan cijena zračnih prijevoznika, je li ikad u svom životu putovao trajektom te hoće li, obzirom da zna da će Bosna i Hercegovina ući u Europsku Uniju za desetak godina, pogledati u svoju kristalnu kuglu i reći nam koji će brojevi biti izvučeni u slijedećem kolu lota?

Izgradnja autoceste teritorijem Bosne i Hercegovine ne samo da je protivna hrvatskim nacionalnim interesima nego spada u domenu veleizdaje istih. Naime, prema izjavama ministra prometa te člana Nadzornog odbora HAC-a, ali sudeći i prema odgovoru na službenom facebook profilu Vlade RH, pretpostavljamo da će se gradnja ove autoceste sufinancirati, možda čak i u potpunosti financirati iz proračuna Republike Hrvatske pa se pitamo čije nacionalne interese zastupa ova vlada?

Je li im želja povezati Trebinje, Nikšić i Podgoricu s ostatkom Hrvatske? Po svemu sudeći jest! Na kraju nam ostaje za zapitati se tko će naplaćivati cestarinu na toj imaginarnoj autocesti i čiji će proračun, odluče li se putovati tom autocestom, puniti stanovnici ove naše regije?

Inicijativni odbor Udruge Dubrovnik Regija

Komentari





O autoru: Andrea Falkoni Račić

Profesorica sam povijesti i etnologije, no igrom slučaja, ili sreće, nakon završenog studija počela sam raditi kao - novinarka. I u tom poslu, uz lijepe, ali i teške trenutke, ostala niz godina. Volim kad svojim radom pomažem ljudima velikog srca. U slobodno vrijeme, nije da ga baš imam, čitam, slušam, osluškujem...

Iz rubrike
Impressum |  © 2013 dulist d.o.o. Sva prava pridržana