Natrag
24.7.2017 06:34

facebook

twitter

google

rss

dulist

Aerodromi unutar lučkih područja

13.1.2012 @ 12:42 Baldo Marunčić Aktualno
2;2

Podijelite:

Stručna rasprava i prezentacija hidroavionskog povezivanja otoka i kopna na području Dubrovačko-neretvanske županije održana je u Palači Ranjina pod vodstvom zamjenika župana Frana Skokandića.

Na raspravi su  sudjelovali i predstavnici  zainteresiranih privatnih kompanija European Coastal Airlines i Adriatic Seaplanes, ravnatelji lučkih uprava na području Dubrovačko-neretvanske županije, Lučke kapetanije, Pomorske policije, Konzervatorskog odjela, Zavoda za prostorno planiranje te predstavnici zainteresiranih gradova i općina.
 
Na raspravi je iskazan interes za povezivanje Lastova i Korčule s Dubrovnikom te dalje s Hvarom, Visom i Splitom. Radi lakšeg razumijevanja ove problematike naglašeno je da su potrebne uzletno-sletne površine dijelovi već postojećih plovnih putova, jer bi procedura utvrđivanja novih dodatno usporilo realizaciju ovakvih projekata te je istaknuto kako se   avion od trenutka kontakta s morem u svakom smislu tretira kao i brod.
 
Grad Dubrovnik je u svojoj prostorno-planskoj dokumentaciji već odredio poziciju aerodroma na moru na Batahovini , a moguća su i neka druga rješenja unutar lučkih područja luka otvorenih za javni promet. Lokacija aerodroma na otoku Lastovu u Ublima nalazi se također unutar lučkog područja luke otvorene za javni promet te je rješenje na otoku Lastovu prilično izvjesno.
 
Moguće poteškoće oko određivanja lokacije aerodroma na moru očekuju se u Korčuli gdje se lučko područje luke otvorene za javni promet preklapa sa zonom zaštite graditeljske baštine grada Korčule. U ovom slučaju je  naglašen negativan stav Konzervatorskog odjela za rješenjem aerodroma unutar zaštićenog područja.
 
Moguća rješenja trenutačno se moraju tražiti unutar lučkih područja luka otvorenih za javni promet. Takva su tumačenja dobivena od  nekadašnjih ministarstava mora, prometa i infrastrukture te zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva. Rješenja izvan ovih područja moguće je tražiti i odrediti izmjenama prostorno-planske dokumentacije što iziskuje duži vremenski period i vjerojatno odustajanje ovih sada zainteresiranih kompanija.
 
Zaključci rasprave  usmjereni su prema realizaciji ovog projekta te će se u što kraćem vremenu nastojati utvrditi prijedlozi lokacija aerodroma na vodi, uvjeti natječaja za koncesiju i odabir  operatora koji bi dobio i ovlaštenje za ishođenje lokacijske dozvole koju za sve aerodrome, pa i one na vodi, izdaje Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja.
 
Nakon rasprave s predstavnicima European Coastal Airlines i Adriatic Seaplanes razgovarao je i župan Nikola Dobroslavić.

Komentari





O autoru: Baldo Marunčić

Diplomirani novinar i magistar struke odnosa s javnošću sa žutim pojasom iz karatea. Fanatik trivije, šahovski kibicer i zaljubljenik u ukusnu domaću hranu i svoj Grad. Ne podnosi nepravdu i smatra kako novinarstvo treba biti oružje protiv te nepogode.

Iz rubrike
Impressum |  © 2013 dulist d.o.o. Sva prava pridržana