Aktualno

Aerodrom grabi prema 1,5 milijuna putnika

Aerodrom grabi prema 1,5 milijuna putnika

Zračna luka Dubrovnik dobitnik je ovogodišnje nagrade Dubrovačko-neretvanske županije za iznimna postignuća u proteklom jednogodišnjem razdoblju.

Činjenica da bilježi stalan rast i uspijeh još od ratnih vremena, kada je praktički trebalo početi ispočetka, čini tu tvrtku jednim od glavnih gospodarskih aduta juga Hrvatske.

U sezoni 2012. u Zračnoj luci Dubrovnik kao novost ističu prije svega veliko povećanje prometa na linijama emitivnog tržišta Velike Britanije, osjetno pojačanje na njemačkom tržištu, znakovito buđenje Skandinavije i već poslovično dobar rezultat na španjolskom i ruskom tržištu. Ove će godine, uz dnevni let Aeroflota, Dubrovnik i Moskvu povezivati još dvije aviokompanije.
 
PROBLEM SEZONALNOSTI
 
– Kroz Zračnu luku Dubrovnik se reflektira sveukupni rezultat dubrovačkog turizma. Dobrim radom svih dionika u turizmu i činjenicom da smo dominantna avio-destinacija, logično je da se  podiže i naš rezultat. Međutim, ono što je za nas primarno važno jest kontinuirano nastojanje da tu ulogu recepcije dubrovačkog turizma obavimo na najbolji, najefikasniji i najsigurniji mogući način te u skladu sa stalno rastućim i zahtjevnijim svjetskim standardima aerodromskog poslovanja – govori direktor Zračne luke Dubrovnik Roko Tolić, ističući kako je, uz sve navedeno, još uvijek jako izražen utjecaj sezonalnosti.

– Bez obzira što se ove godine očekuje najuspješnija sezona dosada, ne možemo se još uvijek pohvaliti s većim iskorakom u zimskim mjesecima, bez obzira na kontinuirana nastojanja koja poduzimamo s relevantnim subjektima u Gradu  i Dubrovačko-neretvanskoj županiji – ističe Tolić. No, nema predaje. Dapače, uz sve ono dobro što za dubrovačku zimu čine Croatia airlines u prvom redu, a zatim i British airways, ovogodišnji ulazak moćne Lufthanse u zimski raspored letenja prema Münchenu, je jedna od najboljih vijesti uopće.

Ukoliko se ostvare najave temeljene na potpisanim ugovorima u Zračnoj luci očekuju dosad najprometniju sezonu. Lani je zabilježeno 1 350 000 putnika, a ove godine očekuje ih se 5 posto više.
Bez prevelikog fokusa javnosti prolazi kontinuirani infrastrukturni razvoj Zračne luke koji zahtjeva iznimno velik angažman ljudskih potencijala, ali i velike financijske iznose.

– Trud da privučemo što veći promet i što bolje kompanije počiva na želji da svaki euro, dolar ili kunu uložimo, kao i godinama do sada, u razvoj vlastite  infrastrukture. Sve ove godine smo dobit reinvestirali u razvoj, pri čemu ne mislim na nepotrebni raskoš u vidu  zlatnih kvaka ili dvoraca od stakla i betona, već u što funkcionalniju inftrastrukturu za naše korisnike usluga – kaže direktor Tolić, dodajući kako je dosadašnja obnova i razvoj, izuzev inicijalne faze, gotovo u cijelosti financirana vlastitim sredstvima Zračne luke.

Nakon završetka tri faze projekta proširenja putničke zgrade, četvrta faza podrazumijeva uklanjanje postojeće zgrade C, objekta izgrađenog prije pola stoljeća, a kojeg je nemoguće adaptirati te je trenutno izvan funkcije. Uvjetovani investicijskim planom i vremenom važenja građevinske dozvole, radovi na četvrtoj fazi počet će u jeku ovogodišnje sezone, a budući da će gradilište biti izolirano, to ne bi trebalo utjecati na komfor korisnika aerodromskih usluga.
 
SNAŽNA PODRŠKA MINISTARSTVA
 
– Izgradnju nove zgrade C smo nominirali za sufinanciranje iz strukturalnih fondova EU. S obzirom da smo profitabilan gospodarski subjekt, teško je očekivati previsok iznos, ali zbog specifičnih gospodarskih i prometnih karakteristika krajnjeg juga Hrvatske vjerujemo da ima puno dobrih argumenata da taj iznos sufinanciranja bude u što većem iznosu. Imamo snažnu podršku resornog ministarstva i uprave za infrastrukturu, a vjerujemo da će se uskoro uključiti i druga ministarstva nadležna za korespondenciju s institucijama EU – objašnjava Tolić te dodaje kako će prva informacija o iznosu sredstava biti poznata u prvom tromjesečju 2013. godine, a taj će iznos odrediti i brzinu gradnje zgrade C putničkog terminala.

U zgradi C bit će smještena nova dvorana za registraciju putnika, koja se zasad odvija u zgradi koja će po okončanju radova biti tehnički blok. Zgrada C će biti na većoj razini opremljenosti, ali će imati i veći prostor za avijacijske i komercijalne sadržaje. Kroz protekle zimske mjesece unaprijeđena je i bazna infarstruktura, povećan kapacitet „stajanke“, tj. osiguran veći broj parkirnih pozicija za zrakoplove. To je posebno važno zbog značajnog porasta privatnog zrakoplovstva, za koje je primjetan trend da se odvija na sve većim tipovima zrakoplova.

Odgovore na sva pitanja vezana za buduća ulaganja u razvoj Zračne luke Dubrovnik sigurno će dati unaprijeđeni Masterplan, kojeg će zajedno sa Zračnom lukom izrađivati renomirani stručnjaci iz tvrtke Airport Consulting Vienna, koji su taj zadatak dobili na nedavnom međunarodnom javnom natječaju.
 
PRVA ZRAČNA LUKA S AVIOMOSTOM
 
– Masterplanom bi se trebalo odrediti planove aktivnosti u srednjoročnom razdoblju. Svakako da odluka ministra prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića o svrstavanju brze ceste Čilipi-Dubrovnik u prioritete Ministarstva značajno unaprjeđuje intermodalnu prometnu povezivost od Zračne luke do Luke Dubrovnik, i daje dodatnu mogućnost u nastojanjima za pozicioniranje Dubrovnika kao moguće 'home port' polazišne luke – govori Tolić.

Svakako treba istaknuti skorašnju ugradnju najavljenu za prosinac, dva od predviđena četiri aviomosta, koji će omogućiti suhi prijelaz iz zrakoplova na terminal, čime će Zračna luka Dubrovnik postati prva zračna luka u Hrvatskoj koja će imati tu mogućnost. To je zahtijevalo čitav novi projekt organizacije parkirne platforme, obuku kadra i kupnju specifične potrebite opreme za tzv. izgurivanje zrakoplova. Pritom su korišteni i savjeti stručnjaka iz zračne luke u Frankfurtu, globalnog lidera u segmentu aerodromskih usluga.

Direktor Tolić s ponosom ističe broj od preko 60 aviokompanija partnera i preko 110 odredišta u redovitom i charter prijevozu s kojima će ove godine Dubrovnik biti povezan, a koji čine respektabilnu brojku koju nemaju ni zračne luke mnogih glavnih gradova u okruženju.

– Posebno smo orijentirani na pokušaje da napravimo iskorak u cjelogodišnjem odvijanju prometa i upravo ove godine ćemo napraviti vrijedan pomak k tom cilju. Više od svih lijepih ljetnih statističkih brojki za nas je primjerice vrijedilo otvaranje zimske linije s Parizom, koju smo omogućili u suradnji s Destinacijskim menadžmentom Grada Dubrovnika, a kao što sam već prethodno najavio, ove godine nastavljamo taj dobar trend završetkom i konkretizacijom gotovo dvogodišnjih pregovora s jednim od najvećih svjetskih avioprijevoznika, njemačkom Lufthansom – ističe Tolić.
 
ZNAČAJ CROATIA AIRLINESA
 
Naglašava kako je, u kontekstu cjelogodišnjeg letenja, najveći partner uvjerljivo Croatia Airlines, koja drži linije za Pariz, Frankfurt, Rim i Zagreb. Već otprije Dubrovnik i London kao glavno emitivno odredište povezuje British Airways. Uz pridodavanje najavljenog Münchena može se reći da Dubrovnik ima solidnu zimsku povezanost, i to prema europskim čvorišnim zračnim lukama.

Stručna javnost, ističe Tolić, primjećuje trend diljem Europe da se prekooceanski promet koncentrira na čvorišnim zračnim lukama, tzv. hubovima, što u potpunosti udovoljava željama američkih putnika, koji s jednim zaustavljanjem (tzv. one stop transatlantic connection) mogu doći do mediteranskih destinacija.

– Prošli tjedan sam bio na sastanku u središnjici US Airwaysa s četvoricom njihovih ključnih menadžera koji su obećali pomno pratiti ovosezonski razvoj prometa iz SAD-a. Organiziramo i konferenciju američkih menadžera zračnih luka od 4. do 6. lipnja u Hotelu Argentina u Dubrovniku i očekujemo da će to biti još jedan doprinos za bolje povezivanje s tržištem SAD-a – ističe Tolić, ujedno primjećujući kako su svi pokazatelji na strani Zračne luke Dubrovnik.

– Prošle godine u Hrvatsku je doputovalo gotovo četvrt milijuna Amerikanaca, a većina ih je dosegnula Dubrovnik preko čvorišnih zračnih luka, ali su i iz Dubrovnika posjećivali Atenu i Veneciju. I tu se također vidi značaj Croatia Airlinesa koji je, adekvatno prateći tržišni trend otvorio te linije – objašnjava direktor Zračne luke Dubrovnik Roko Tolić.

 
NAGRADA DUBROVAČKO-NERETVANSKE ŽUPANIJE
Priznanje svim zaposlenicima
 
– Nama je jako drago da su županijski vijećnici ovim priznanjem u godini kada slavimo 50 godina rada u Čilipima valorizirali naš značaj za sveukupno gospodarstvo Dubrovačko-neretvanske županije i njenih stanovnika. Priznanje je to svim radnicima Zračne luke Dubrovnik od njenih početaka 1962. godine do danas. Ono što putnici ne vide golim okom, vrijednost ljudi, naša je najveća snaga i to me učvršćuje u uvjerenju da ćemo daljnjim stasavanjem vlastitih kadrova, zadržati poziciju regionalnog lidera u segmentu kvalitete pružanja usluga.

Pročitajte još

Gorana Stepanić i Pavel Gregorić održali predavanje ‘Lice i naličje retorike u djelu Nikole Vitova Gučetića’

Dulist

Policija za vikend pojačano nadzire najteže prometne prekršaje

Dulist

DONIRAJTE ZA MARIJA Velika akcija Udruge ‘Tata je tata’

Dulist